Új taggal bővül a Honda CB csalàd: itt a retro stílusú CB1000F

·         Retro stílusban fogant, sportmotorok ihlette CB arculat, amely az ikonikus modellek hangulatát idézi

·         Könnyű kezelhetőség, karakteres hangzás és dinamikus teljesítmény

·         Átdolgozott, jellegzetes hangon duruzsoló Fireblade-erőforrás, ami mindennapos használatra is tökéletes

·         Gazdag alapfelszereltség, mely tartalmazza, többek között a Honda Smart Key-t, az 5”-s színes TFT kijelzőt okostelefonos csatlakozással, teljes LED világítás 

 A Honda bejelentette, hogy jövőre bővítik a legendás CB családot a vadonatúj CB1000F modell bevezetésével. Ezt a klasszikus naked motort a CB sorozat ikonikus darabjai inspirálták, közöttük Freddie Spencer – AMA Superbike sorozatban induló – CB750F versenygépe..

A motor stílusa az 1980-as éveket idézi, egy olyan évtizedet, amely egyre nagyobb hatással van a mai popkultúrára – tetten érhető a zenében, a divatban, az öltözködésben és egyéb területeken, így az új motorok tervezésénél is. A Honda CB1000F letisztult formavilága az alapokra koncentrál, erőteljes, áramvonalas vonalvezetése a tanktól a hátsó idomig a 80-as évekbe repít vissza és tetten érhető még a kerek fényszórón, dupla kürtön, karakteres tankgrafikán és az egyedi, „megafon” stílusú kipufogódobbal.

A CB1000F meghajtásáról a jól bevált CBR1000RR Fireblade erőforrása gondoskodik, amelyet alaposan átdolgoztak a Honda mérnökei, hogy megfeleljen az új karakternek. A módosított vezérműtengelyek és szívóoldali kialakítás révén a motor csúcsteljesítménye 123,8 LE (91 kW, 9000 f./percnél) legnagyobb forgatónyomatéka pedig 103 Nm 8000-es percenkénti főtengelyfordulatnál. Ezek a változtatások nemcsak élvezetes, kiegyensúlyozott teljesítményt biztosítanak minden fordulatszámon, hanem egyedi négyhengeres hangzást is.

A kényelmes és dinamikus vezetés érdekében elöl 41 mm-es csúszószár-átmérőjű Showa SFF-BP USD teleszkópok, hátul pedig az állítható Showa rugóstag Pro-Link rendszerrel biztosítják, hogy mindig kiváló legyen az úttartás és a csillapítás. A négydugattyús, radiálisan rögzített első féknyergek 310 mm-es úszó tárcsákkal gondoskodnak a hatékony fékezésről.

A retro külső mögött természetesen a legmodernebb technológia rejlik. A CB1000F motorjához társított hattengelyes helyzetérzékelőnek (IMU) és elektronikus gázmarkolatnak (TBW) hála három gyári – teljesítményleadást, motorféket, egykerekezés-gátlót, illetve HSTC-t szabályozó – és két szabadon programozható USER konfiguráció közül választhat a pilóta. Döntéséről a kormány bal oldalán elhelyezett kapcsolóval „értesítheti” a rendszert, visszajelzőként pedig a TFT-műszeregység szolgál. A vezető szabadon választhatja ki az adott útviszonyokhoz leginkább megfelelő módot.

Az 5”-os optikai ragasztású TFT kijelző kiválóan olvasható még erős fényben is, és a Honda RoadSync rendszer révén okostelefonos csatlakozást kínál. A Honda Smart Key, okoskulcs, pedig zsebben is tartható, így a motor indítása egyszerű és kényelmes.

A Honda elkötelezett a globális erőforrások fogyasztásának csökkentése és a fenntarthatóbb anyagok használata mellett: a CB1000F hátsó sárvédője és ülésalapja előállítás előtti újrahasznosított polipropilénből (PP) készült.

A CB1000F európai piacra történő bevezetését a gondosan összeállított, Eredeti Honda Kiegészítőkből álló kínálat teszi teljessé, amelyek egyaránt fokozzák a stílust, a teljesítményt vagy akár a kényelmet. A CB család új tagja személyre szabható az igényekhez illeszkedő csomagok (Sport, Komfort vagy Travel) révén, vagy akár egyedi kiegészítők kiválasztásával is.

Elérhető új színváltozatok:

Wolf Silver Metallic kék csíkkal

Wolf Silver Metallic szürke csíkkal

Graphite Black piros csíkkal