chr

A Toyota C-HR is belépett az egymilliós klubba

 

 

A Toyota C-HR története Európában egyedülálló sikertörténet: a merész formatervezésű, kupé-szerű
sziluettel hódító C-SUV modellből immár egymillió darab talált gazdára a kontinensen. Az európai
tervezésű, fejlesztésű és gyártású második generáció nemcsak stílusában, hanem technológiájában
is tovább emelte a mércét, amit a vásárlók azonnal értékeltek. Az új Plug-in Hybrid változat nemcsak
lenyűgöző, akár 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot kínál, de jelentős lendületet adott a
Toyota PHEV-eladásainak is, amelyek az elmúlt évben 93 százalékkal nőttek.
A C-HR népszerűsége nem véletlen: a lenyűgöző dizájn és az olyan prémium funkciók, mint a
süllyesztett ajtókilincsek vagy a 64 színű hangulatvilágítás, új stílusos vásárlóréteget vonzottak a
Toyota-hoz. Ezzel együtt a modell megbízható hibrid hajtáslánca és kiemelkedő vezetési élménye
tovább erősíti a Toyota európai jelenlétét, miközben a helyi gyártás és a fenntartható technológiák is
hangsúlyos szerepet kapnak az új generációban.
Az úttörő Toyota C-HR újabb kiemelkedő sikert ér el, hiszen év végére elérte az egymilliós mérföldkövet az
európai eladások tekintetében, ezzel is kihangsúlyozva, hogy a Toyota egyik legkelendőbb modellje és
márkaikonja a kontinensen.
A 2016-ban bemutatott Toyota C-HR mérföldkőnek számított, és számít azóta is a Toyota életében, hiszen
rendhagyó formáinak, élvezetes vezethetőségének és prémium minőségének köszönhetően új,
stílustudatos közönséghez juttatja el a márkát. Merész, éles, a sportkupék dinamikus vonalaira emlékeztető
formatervével új mércét állított fel az európai C-SUV szegmensben.
Jellegzetes megjelenése hozzájárult ahhoz, hogy pozitív irányba terelje a Toyota megítélését Európában, és
erős érzelmi lökést adott a márkának. A vásárlók pozitívan reagáltak, hiszen az ügyfelek több mint fele az
autó stílusát jelölte meg a vásárlás fő okaként, ami hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota C-HR a márka
legjobban teljesítő modellje lett az új vásárlók körében.
A Toyota C-HR első generációja még modellciklusa végén is jól teljesített az értékesítés terén, és ezt a
teljesítményt továbbvitte a második generáció is, hiszen továbbra is a Toyota egyik legnépszerűbb modellje
maradt, amely még mindig új vásárlókat vonz. Eközben az új Toyota C-HR PHEV jelentősen hozzájárult
ahhoz, hogy az előző évhez képest 93 százalékkal nőttek a márka plug-in hibrid eladásai.
A Toyota C-HR második generációja az európai vásárlókhoz való kötődését erősítve a helyi tervezés,
fejlesztés és gyártás előnyeit élvezheti. A Toyota mérnökei és tervezői a Brüsszel melletti Zaventemben
található műszaki központban dolgoznak, ahol innovatív fejlesztéseket, többek között a kontinens
felhasználóitól származó valós idejű adatokat hasznosítják.
A Toyota C-HR ikonikus kupé sziluettje mindig is kiemelkedett a tömegből, és a második generáció még
inkább kihangsúlyozza ezt a merész megjelenést a szélesebb, magabiztosabb kiállással, amelyet éles
karaktervonalak és kifinomult formák erősítenek. A „sorozatgyártású koncepcióautó” víziójához hűen az új
Toyota C-HR olyan prémium funkciókat kínál – mint a süllyesztett ajtókilincsek, a dinamikus, 64 szín
megjelenítésére képes belső hangulatvilágítás és az árnyékoló nélküli panorámatető –, amelyek a
személyre szabott felhasználói élmény részeként az ügyfelet helyezik a jármű középpontjába.
A legújabb Toyota C-HR kínálatában először szerepel PHEV – a Plug-in Hybrid 220 változat –, amely a
modern európai vásárlói igényeknek és szokásoknak megfelelő EV hatótávolsággal rendelkezik. Egy valódi
elektromos jármű könnyed, zökkenőmentes vezethetőségét kínálja, 66 kilométeres hatótávolsággal (WLTP
kombinált), de kizárólag városi vagy használat esetén a pontos felszereltségtől függően akár 100 km körüli
tisztán elektromos hatótávolságot is képes elérni (WTLP EAER City). A kettős DNS-t megtestesítő Plug-in
Hybrid 220 az akkumulátor lemerülésekor automatikusan hibrid üzemmódba kapcsol, így a felhasználók a
Toyota kategóriaelső hibrid technológiájának megnyugtató és rugalmas előnyeit élvezhetik, ami minden
utazás során folyamatos hatékonyságot biztosít.
A helyi gyártásnak megfelelően – a Toyota esetében első ízben – a PHEV akkumulátorok Európában, a
Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) szakaryai üzemében készülnek, amely idén ünnepli
fennállásának 30. évfordulóját.
A Plug-in Hybrid 220 mellett három hibrid hajtáslánc is a Toyota legújabb, ötödik generációs
hibridtechnológiáján alapul, hangsúlyozva a Toyota karbonsemlegességhez vezető, inkluzív, több
technológiát alkalmazó útját. A Hybrid 140 1,8 literes motorral és 140 lóerővel rendelkezik, míg a még
magával ragadóbb vezetési élményre vágyó ügyfelek számára a Hybrid 200 a 2,0 literes motor
teljesítményét és hatékonyságát kombinálja 197 lóerővel és 190 Nm nyomatékkal. A Hybrid 200 AWD-i
változat a valódi összkerékhajtás magabiztosságát és biztonságát nyújtja. A nagyobb teljesítmény és
nyomaték mellett jobb tapadást és stabilitást, pontosabb kanyarvételt és nagyobb magabiztosságot biztosít
a legkülönbözőbb útviszonyok között.
Az új Toyota C-HR az eredeti modell magával ragadó kezelhetőségére épített, és a vezetési dinamika terén
sem kell kompromisszumot kötni a frissített Toyota New Generation Architecture (TNGA) platformnak
köszönhetően, amely nagyobb torziós merevséget és kisebb tömeget biztosít. A magasan fejlett
aerodinamika 0,318-as légellenállási együtthatót eredményez, amelyet a csökkentett homlokfelület és a
karosszéria alakjának – beleértve az alvázat is – átfogó finomítása révén értek el a légáramlás
optimalizálása érdekében. A világon először a Toyota járművénél a Plug-in Hybrid 220 és a GR SPORT
modellekben a ZF frekvenciaérzékeny vezérléssel (FSC) rendelkező felfüggesztése javítja a kezelhetőséget
és a menetkomfortot.
Az új Toyota C-HR a kategóriájában vezető hatékonyságán túlmenően új, újrahasznosított anyagok
bevezetésével, valamint a jármű tömegét és a gyártás során a CO2-kibocsátást csökkentő fejlett
technológiákkal tovább csökkenti a környezetre gyakorolt hatását.