Tovább szárnyaltak a Toyota és a Lexus márkák európai értékesítései

A Toyota Európa (Toyota Motor Europe – TME) 321.067 új autó értékesítésével 0,4%-al növelte
értékesítéseit a 2%-al zsugorodó európai újautópiacon az első negyedévben. Ebből a részben vagy
teljesen elektromos (öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos
és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) meghajtású 248.842 darabot tesznek ki, ami 7 százalékos
növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és a világ elsőszámú autógyártója európai
eladásainak 78%-át jelenti. A Toyota márka 298.971 új autó értékesítésével tovább erősítette
pozícióját Európa második legkelendőbb újautó márkájaként. A Lexus 22.096 jármű értékesítésével
15%-os bővülést elérve minden idők legjobb első negyedéves európai eladásait produkálta, és
rekordszintű, 2,6 százalékos részesedést ért el a prémium piacon.

A Toyota Motor Europe (TME) első negyedéves Toyota és Lexus eladásai 0,4 százalékkal 321.067 járműre
nőttek, ezzel felülmúlva a piacot, amely 2 százalékkal csökkent. Az elektrifikált modellek eladásai a teljes
regionális értékesítésen belül 78 százalékot tettek ki, ami +5 százalékpont az előző év azonos időszakához
képest. Az akkumulátoros elektromos járművek értékesítése elérte a 15.325, a plug-in hibrid eladások pedig
a 25.890 darabot, ami 30%-os illetve 155%-os bővülést jelent az előző év azonos időszakához képest.
„Az első negyedéves teljesítményünk a piac zsugorodása ellenére is bizonyítja az akkumulátoros elektromos,
üzemanyagcellás elektromos, plug-in hibrid és hibrid járművekből álló, több hajtási lehetőséget kínáló
termékcsaládunk erejét. Ügyfeleinknek az egyéni igényeiknek megfelelő zéró és alacsony károsanyag-
kibocsátású járművek széles választékát kínáljuk, és ezt tovább erősíti majd számos új modell érkezése
2025 és 2026 folyamán.” – mutat rá Till Conrad, a Toyota Motor Europe értékesítésért felelős alelnöke.
A Toyota és Lexus márka valamint az egyes modellek egyaránt kimagaslóan teljesítettek
A Toyota 2025 január-március között 298.971 járművet értékesített, ezzel megtartotta a 2. legkelendőbb
személyautó márka pozícióját Európában. A márka legkeresettebb modelljei közé tartozott a Yaris, a Corolla,
a C-HR és az Aygo X. A Toyota teljes elektrifikált értékesítési aránya jelenleg 76%, a volumen pedig 7
százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az akkumulátoros elektromos járművek
értékesítése 36 százalékkal nőtt az előző évhez képest, ami 13.870 járművet jelent. A plug-in hibridek
eladásai 256 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest, a növekedést az új Toyota C-HR
Plug-in Hybrid iránti erős kereslet gyorsította fel.
A Lexus 22.096 autót adott el, ami 15 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest,
ezzel felülmúlva az európai prémiumpiac teljesítményét, miközben az elektromos meghajtású modelljeinek
eladásai 19 százalékkal nőttek az előző évhez képest. Ebben az időszakban a Lexus minden idők legjobb,
2,5 százalékos piaci részesedését érte el, ami 0,4 százalékpontos növekedést jelent. A Lexus Nyugat-
Európában 100 százalékban, az egész régióban pedig 95 százalékban elektrifikált hajtású modelleket
értékesít. A legfontosabb teljesítményt a kompakt Lexus LBX Hybrid és a Lexus NX (plug-in hibrid és hibrid
változatban is elérhető) nyújtotta.