A török „Bunker Imprint” a 2024. évi Honda Customs győztese
A törökországi Bunker Custom Cycles (@bunkercustomcycles) által készített igencsak
egyedi „Bunker Imprint” Honda CL250-es lett a Honda Customs verseny győztese.
A 2024-es viadal az előző évek sikerére épített, de idén a CL500 és CL250 modelleket
helyezték a reflektorfénybe. Azt a kettőt, amely ízig-vérig scrambler, roppant sokoldalú és a
szemet gyönyörködtető formaviláguk megannyi stílusos részletből áll. A Fejezd ki
önmagadat! (Express Yourself) jelmondat alapján kifejlesztett CL-ek ideálisak a
versenyhez, mivel könnyen személyre szabhatók és kihívást jelentenek mind a hétköznapi,
mind a professzionális motorépítők számára, hogy a kreativitásukat, stílusérzéküket és
egyéniségüket maximálisan kiélhessék.
Első helyezett – Bunker Imprint/Törökország
A hondacustoms.com oldalon 9 383 szavazatot kapott, az összesen 25 558 leadott 37%-át,
a Bunker imPrint a kortárs stílusban fogant, ámde retró stílusjegyeket is felvonultató café
raceük. A Bunker csapata felhasználta a szériafelszereltségű CL250-et ám egyedi,
üvegszállal megerősített, FDM 3D-nyomtatással készült félidomzzattal új oldalpanelekkel,
egyedi zárt kipufogóval rendelkező haspáncéllal, farrésszel és egy vadonatúj üléssel tették
egyedivé a modellt. A Bunker Custom Cycles (@bunkercustomcycles) immár az ötödik
motorépítő csapat, amely Biarritzban elhódított az elsőséget és ezáltal csatlakozott a korábbi
nyertesek csapatához:
2023: A portugál Tamara Alves és a szintén portugál Art On Wheels Garage által készített
Dax Furiosa
2022: Az olasz Motocicli Audaci – a Maanboard CMX500 Rebel alkotói
2021: A portugál Mototorfa Mototorfa kereskedő – a Fenix CB650R-rel
2020: A svájci Brivemo Motos, aki a CB1000R „Africa Four” változatát alkotta meg.
A törökországi Bunker Imprint győzelme tükrözi az ország a motorkerékpárok és robogók
iránti növekvő érdeklődését és a keresletet. 2023-ban a helyi értékesítés meghaladta az 530
000 darabot, ami az európai 1,3 milliós eladás 38%-ának felel meg. Ez a szám
exponenciális növekedett, hiszen, az előző évhez képest a piac csaknem
megháromszorozódott (2022-ben 190 000), és közel négyszerese a 2021-es 140 000
értékesített kétkerekűnek.
Çetin Kardeş, a Honda Törökország motorkerékpár-üzletágának vezetője így nyilatkozott:
„Öröm számunkra, hogy elnyertük ezzel a projekttel ezt a díjat, amely tükrözi
elképzelésünket egy egészséges és egyedülálló motorkerékpáros kultúra megteremtéséről
Törökországban. Még keményebben fogunk dolgozni azon, hogy tovább ösztönözzük
honfitársainkat a kétkerekűek használatára és szélesítsük a használók körét hazánkban.
Szeretném kifejezni őszinte köszönetemet minden kollégánknak, akik hozzájárultak ehhez a
sikerhez.”
Második helyezett – Ocean's Track/Franciaország
A szavazás során végig keményen üldözte a francia „Ocean's Track” az elsőséget
megszerző törököket. Az Oceane Motos (@Oceane_motos_officiel) által készített motor az
amerikai flat track stílust mutatja be, egy csipetnyi kaszkadőrmotorok azaz stunt bike
stílussal vegyítve, hogy egy igazán szemet gyönyörködtető látványt hozzon létre. A
legfontosabb változások a normál CL500-hoz képest a piros váz és lengőkar, az arany
kerekek, a szuperszéles, kormányvég-tükrökkel felszerelt kormány, a LED vetítőlencsés
fényszóró, a rajtszámtartó és a szóló ülés
Harmadik helyezett – CL Surfer/Németország
Az idei Hondacustoms verseny dobogójára még felfért a német CL Surfer, amely a Wheels
and Waves fesztiválnak otthont adó Biarritz gyönyörű strandjaiból és laza, szörfös
hangulatából merített ihletet. A terület zászlóshajójának számító frankfurti Honda Center
(@hondamotorrad_de) kereskedés csapata által készített CL Surfer igazodik a
hullámlovasok ízléséhez a fémes ezüstszínű tankjával, jellegzetes kék csíkkal ellátott első
és hátsó sárvédőivel, valamint csutkakormányával, kipufogójával és jellegzetes, igényesen
kialakított barna bőr ülésével.
A verseny első öt helyezettje közé szavazták még a Meister Engineering
(@meisterengineering) által épített, lenyűgöző Alpina 500-as és a spanyol Stil Moto
(@stilmotohonda) Enduro 500-asát.
Negyedik helyezett – Alpina 500/Svájc
A Meister Engineering a Honda Switzerland 50 éves fennállását ünnepli a legszebb európai
országokra utaló formajegyekkel látványosabbá varázsolt Alpina 500-zal. CB-stílusú
tankjával, lecsupaszított segédvázával és minimalista nyergével igencsak eltért a nevezők
sorából.
Ötödik helyezett – Enduro 500/Spanyolország
A San Sebastian-i StilMoto (@stilmotohonda) márkakereskedés Enduro 500-asa nagyon is
megtestesíti a CL scrambler stílust, és úgy tervezték, hogy a motorkerékpározás
történetének aranykorát felidézve hasson a közönség szívére. A feltűnő tankfestéssel,
magasra szerelt első sárvédővel, jellegzetes hálós fényszóró-burkolattal, egyedi
rajtszámtáblával, számos kézzel készített alkatrésszel és Arrow kipufugódobbal felszerelt
egyedi CL500-as meghódította a közönséget.
Az öt CL rendkívül eltérő színpalettája, dizájnja, egyedi részletei és szépsége bizonyítja a
modell sokoldalúságát, mint az önkifejezés, a személyre szabhatóság egyik eszközé, az
„Express Yourself” megnyilvánulását.
Hondacustoms
Az idei nyár folyamán 25 558-an látogattak el a www.hondacustoms.com weboldalra, hogy
leadják szavazataikat – ez 18%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest -, és közel 7
000-en töltötték le a választott motorjuk egyedi háttérképét.
Azok számára, akik szeretnék közelebbről megnézni mind a 16 egyedi motorkerékpárt, a
Honda Customs oldala továbbra is elérhető angol, francia, német, olasz, spanyol, portugál
és olasz nyelven. A felhasználók továbbra is letölthetik kedvenc motorjaik háttérképét asztali
vagy mobiltelefonra, valamint megoszthatják a közösségi médiafelületeken a kiválasztott és
kedvelt motorokat.