rmz-inside-action-2

Suzuki RM: 50 éves a történelem legsikeresebb krosszmotorja

 

 

 

1965-ben vett részt először a Suzuki a motokrossz világbajnokságon, ez a merész lépés pedig megalapozta a gyártó több évtizedes sikereit. Az RM sorozat gyorsan a bajnoki cím szimbólumává vált, az örökség pedig ma is folytatódik az RM-Z modellekkel.

Jövőre lesz ötven éve, hogy 1975-ben bemutatkozott az RM125, amely fejlett felfüggesztésével és könnyű kialakításával egy új korszakot nyitott a Suzuki krosszmotorjai számára. A nagyobb osztályba érkező RM250 sem érte be kevesebbel, minden szempontból átütően új és forradalmi modell volt.

A Suzuki a TM sorozattal szállt be a hatvanas években a motokrossz-versenyzésbe, és az RM volt az, amivel a csúcsra értek, majd átadták a stafétát a RM-Z szériának, ami négyütemű motorokkal vitte tovább az örökséget. Az RM-eken kezdettől fogva együtt dolgozott a verseny- és a gyártási részleg, és az akkor még csak formálódó motorkrossz világban hamar az élre törtek.

1975-ben Gaston Rahier 125-ös világbajnok lett az RM-mel, majd a következő két évben megvédte a címét.

1975-től 1984-ig a Suzuki 10 egymást követő konstruktőri címet nyert a 125 köbcentis osztályban.

 

 

 

 

Az RM széria a csúcsra az amerikai bajnokságban ért fel, ahol Ricky Carmichael Motocross-ban és Supercross-ban egy évtizeden keresztül meghatározta a sportágat.

Az RM125 és az RM250 gyártását 2008-ban állították le, búcsúztatva ezzel a krossztörténelem legsikeresebb modelljeit.

A rajongók számára ugyanakkor jó hír, hogy a versenyeken szerzett tapasztalatok és a kiforrott, strapabíró technikák manapság az RM-Z450 és RM-Z250 modellekben bizonyítanak.

Mi sem bizonyítja jobban a japán modellek megbízhatóságát, minthogy a többszörös világbajnok Ken Roczen az elmúlt évek sikereire alapozva, 2025-ben is a Suzuki RM-Z450-el indul a világbajnokság futamain.

A pályára született, nyerő teljesítményű és megbízható krosszmotorok elérhetőek a hivatalos Suzuki Motorkerékpár Márkakereskedésekben.

RM-Z450

RM-Z250