1965-ben vett részt először a Suzuki a motokrossz világbajnokságon, ez a merész lépés pedig megalapozta a gyártó több évtizedes sikereit. Az RM sorozat gyorsan a bajnoki cím szimbólumává vált, az örökség pedig ma is folytatódik az RM-Z modellekkel.
Jövőre lesz ötven éve, hogy 1975-ben bemutatkozott az RM125, amely fejlett felfüggesztésével és könnyű kialakításával egy új korszakot nyitott a Suzuki krosszmotorjai számára. A nagyobb osztályba érkező RM250 sem érte be kevesebbel, minden szempontból átütően új és forradalmi modell volt.
A Suzuki a TM sorozattal szállt be a hatvanas években a motokrossz-versenyzésbe, és az RM volt az, amivel a csúcsra értek, majd átadták a stafétát a RM-Z szériának, ami négyütemű motorokkal vitte tovább az örökséget. Az RM-eken kezdettől fogva együtt dolgozott a verseny- és a gyártási részleg, és az akkor még csak formálódó motorkrossz világban hamar az élre törtek.
1975-ben Gaston Rahier 125-ös világbajnok lett az RM-mel, majd a következő két évben megvédte a címét.
1975-től 1984-ig a Suzuki 10 egymást követő konstruktőri címet nyert a 125 köbcentis osztályban.
Az RM széria a csúcsra az amerikai bajnokságban ért fel, ahol Ricky Carmichael Motocross-ban és Supercross-ban egy évtizeden keresztül meghatározta a sportágat.
Az RM125 és az RM250 gyártását 2008-ban állították le, búcsúztatva ezzel a krossztörténelem legsikeresebb modelljeit.
A rajongók számára ugyanakkor jó hír, hogy a versenyeken szerzett tapasztalatok és a kiforrott, strapabíró technikák manapság az RM-Z450 és RM-Z250 modellekben bizonyítanak.
Mi sem bizonyítja jobban a japán modellek megbízhatóságát, minthogy a többszörös világbajnok Ken Roczen az elmúlt évek sikereire alapozva, 2025-ben is a Suzuki RM-Z450-el indul a világbajnokság futamain.
A pályára született, nyerő teljesítményű és megbízható krosszmotorok elérhetőek a hivatalos Suzuki Motorkerékpár Márkakereskedésekben.