A Stellantis NV, a Fiat Chrysler Automobiles és a PSA Group egyesülésével létrejött autóipari óriás, erőteljes növekedést könyvelhetett el 2025 harmadik negyedévében. A vállalat 13 százalékkal növelte bevételét és járműkiszállításait, megerősítve pozícióját a globális autópiacon – derül ki a cég csütörtökön közzétett pénzügyi jelentéséből.
A Stellantis bevétele a szeptember végével zárult három hónapban 37,21 milliárd euróra nőtt, szemben az előző év azonos időszakának 32,96 milliárd eurós adatával.
A növekedés mögött főként a megnövekedett járműkibocsátás, a piaci kereslet élénkülése, valamint a stratégiai árazási politika áll.
A gyártó összesen 1,3 millió járművet szállított ki a negyedév során, ami jelentős emelkedés az előző évi 1,15 millióhoz képest.
A részletes adatok alapján Észak-Amerika maradt a Stellantis legerősebb piaca:
§ +29%-os bevételnövekedés, 16,05 milliárd euróra emelkedett értékesítés
§ Európa: 4%-os növekedés, 12,97 milliárd eurós bevétel
§ Közel-Kelet és Afrika: 9%-os növekedés, 2,05 milliárd euróra
§ Ázsia és Csendes-óceáni térség (beleértve Kínát és Indiát): 0,2%-os növekedés, 427 millió euró
§ Dél-Amerika: 5%-os visszaesés, 3,99 milliárd euróra
A visszaesés ellenére a vállalat továbbra is globálisan pozitív egyensúlyt tart fenn, köszönhetően az észak-amerikai és európai piacok erőteljes teljesítményének.
A Stellantis vezetősége megerősítette, hogy a második félév nettó árbevétele várhatóan tovább növekedni fog az első félévhez képest, köszönhetően az új modellbevezetéseknek, a technológiai fejlesztéseknek és a folyamatosan bővülő elektromosautó-kínálatnak.
A vállalat hosszú távú stratégiájának középpontjában továbbra is az elektromobilitás, az energiahatékonyság és a digitális fejlesztések állnak.
A Stellantis 2025-ben is az autóipar egyik legdinamikusabban fejlődő szereplője maradt.
A 14 márkát tömörítő konszern – köztük a Fiat, Peugeot, Jeep, Opel, Citroën és Alfa Romeo – egyszerre épít a hagyományos modellek sikerére és az elektromos mobilitás jövőjére.
A cégcsoport egyik legígéretesebb terméke a nemrégiben piacra lépett új Fiat Panda, amely – ahogy korábban az első három generációjával – most negyedszerre is meghódíthatja a józan, de trendi autókat kereső vásárlók szívét.
A mostani negyedéves eredmények azt mutatják, hogy a vállalat sikeresen alkalmazkodik a globális gazdasági környezethez, miközben tovább erősíti versenyképességét a nemzetközi piacokon.