Lezárult a nevezés az Autós Nagykoalíció által szervezett Év Magyar Autója verseny 2025-
ös díjaira. 24 márka és két magyarországi autógyártó 61 autót nevezett az Év Magyar
Autója 2025, a Magyar Év Autója 2025 és az Év Zöldautója 2025 díjakra. A győzteseket jövő
tavasszal hirdeti ki a szakmai zsűri. A szervezők a fenti díjakon kívül kiosztják a
közönségdíjat, az Év Beszállítója 2025 díjakat és az Év Autós PR-szakembere elismerést.
Mind a résztvevő márkák, mind a leadott nevezések tekintetében rekordot döntött a
hatodik évad.
Elsőként a Mazda jelölte Magyar Év Autója 2025 díjra a szabadidő-autók, valamint a családi autók
kategóriában a CX-80 SUV-ot, de az elsők között jelentkezett a Hyundai, amely idén először jelölt
sportautót. Az Ioniq 5 N elektromos autóként igen erős mezőnyben kell, hogy bizonyítson. A Tucson a
szabadidő-autók között, a Santa Fe pedig a plug-in hibridek versenyében érdekelt. Utóbbi az Év
Zöldautója 2025 díjért indult.
A Stellantis autóipari csoporthoz tartozó márkák közül a Citroën a kedvező árú autók kategóriájában
indítja a teljesen megújult C3 Aircross modellt, a DS a 4 E-Tense villanyautót a legjobb villanyosok
kategóriájába nevezte be. A Peugeot idén két modellel szerepel a versenyben. A teljesen megújult e-
3008 az Év Zöldautója 2025 díjért indul, az új 5008-as pedig a családi autók között versenyez a
Magyar Év Autója 2025 elismerésért. A Fiat is jelölt, a Grande Panda az elérhető árú villanyautók
között, a 600-as pedig a családi autók mezőnyében szerepel. Az Alfa Romeo Juniorja pedig a
szabadidő-autók között próbálja megszerezni az elsőséget.
Egy év kihagyás után visszatért a Kia, a koreai márka az elérhető árú villanyautók kategóriájába
nevezte be az EV3-ast. Szintén visszatérő a korábban számos díjat begyűjtő Suzuki, a japánok az
Esztergomban gyártott, frissített Vitarát jelölték az Év Magyar Autója 2025 díjra, a Magyar Év Autója
2025 díjért pedig az új Swift küzd az elérhető árú autók kategóriájában.
Rekordszámú nevezést jelentett be a Porsche Hungaria, az importőr 24 autót indított. A Volkswagen
hat autót jelölt, a frissített Golf Variant a családi autók, a Golf GTI a sportautók, a Passat a flotta
autók, a kényelemre hangolt Touareg R a prémium autók, a Tiguan a szabadidő-autók, az ID.7 Tourer
pedig a legjobb villanyautók között mérettetik meg. A Volkswagen Haszonjárművek márka az új
Transporter modellt indította a kishaszonjárművek kategóriában, a kempingezőket is kiszolgáló
California a szabadidő-autók között, az elektromos ID. Buzz GTX pedig a villanyautók között
versenyez. A cseh Škoda szintén hat jelölésben érdekelt: a Superb Combi a családi autók
mezőnyében, az Octavia és a Superb a flotta autók között, a Kodiaq a SUV-kategóriában, a Kodiaq
phev a legjobb hibridek között, az Elroq pedig a legjobb villanyautók között harcol. A spanyol Cupra a
Formentor és a Terramar modellt nevezte be a Magyar Év Autója 2025 díjra a szabadidő-autók
mezőnyébe. A győri gyártású Terramar az Év Magyar Autója 2025 versengésben is érdekelt, a
Tavascan pedig az Év Zöldautója 2025 díjért indul. Az Audi márka öt autót jelölt. A Q7 a családi
kategóriában, az A5 a flottában, az RS Q8 pedig a prémium kategóriában szerepel. A friss Q6 és a még
frissebb A6 e-tron a legjobb villanyautók versenyében okoz izgalmakat.
A BMW Magyarország három modellt nevezett: az M5 a Magyar Év Autója 2025 díjat vette célba
(sportautók kategória), az új X3 a szabadidő-autók között küzd. Az Év Zöldautója 2025 díjért a Mini
Cooper E van versenyben az elérhető árú villanyosok csoportjában.
Ismét van Mitsubishi a jelöltek között, az új Outlander a legjobb hibridek között próbál szerencsét.
Négy modellt jelölt a Ford. A márka hazai importőre a népszerű Transit Customot a
kishaszonjárművek között, a hetedik generációs Mustangot a sportautó kategóriában, a teljesen új
Explorer modellt a legjobb villanyautók, a korábban már díjat nyert Kugát pedig a legjobb hibridek
mezőnyében jelölte.
Szintén visszatért a Dacia, a teljesen megújult Duster az elérhető árú autók között küzd. A Nissan
márka hazai importőre, a Grand Automotive Kft. a Qashqai-t két kategóriában is indította, a népszerű
modell a szabadidő-autók és a családi autók között is érdekelt. Az Interstart a haszonjármű
kategóriába jelölték.
A Toyota és a Lexus márkák hazai importőre ezúttal is sok autót nevezett, a prémium márka az LBX
hibridet (szabadidő-autók), valamint a különleges LM modellt jelölte (prémium autók), a hazai piacot
vezető tömegmárka a C-HR phev kis szabadidő-autóval (legjobb hibridek), a megújult Camry-vel
(flotta autók), a frissített Hilux pickuppal (kishaszonjárművek), az áttervezett Land Cruiser
terepjáróval (szabadidő-autók) és a frissített GR Yaris modellel (sportautók) vesz részt a
megmérettetésben.
Új belépő az Év Magyar Autója verseny küzdelmeiben a kínai Jaecoo márka, amely a 7-es modelljét
nevezte a szabadidő-autók kategóriában. Szintén új és szintén kínai a hazai autópiacon jelenlétben
egyre erősebb BYD, amely a Dolphinnal a kedvező árú villanyautók, a Seal U szabadidő-autóval pedig
a legjobb hibridek versenyében szeretné megszerezni az Év Zöldautója 2025 díjat.
Év Magyar Autója díjak
2024. szeptember 15-ig nevezhették a gyártók és az importőrök autóikat az Év Magyar Autója 2025 verseny
különböző kategóriáiba. Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt,
gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A
rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók
alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is
döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2025
díjat, amelyek kategóriájukban (kedvező árú autók, családi autók, flotta autók, prémium autók, szabadidő-
autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.
Szintén a zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán – dönt
több kategóriában (kedvező árú villanyautók, legjobb villanyautók, legjobb hibridek) az év legzöldebb autóiról
is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2025 díj birtokosa pedig az az
autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak. Mivel
az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők kiosztják az Év Beszállítója 2025
kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és
nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2024-es
magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek. A zsűri dönt az Év Autós PR-szakembere 2025
díj nyerteséről is.
Az Év Magyar Autója díjakat először 2020-ban osztották ki, akkor a gyártók és importőrök összesen 39 autót
neveztek. 2021-ben 46 autó, 2022-ben 58, 2023-ban és 2024-ben 39-39 autó közül választotta ki a zsűri a
győzteseket. A győzteseket 2025 tavaszán hirdetik ki, a díjakat a Budapest Automotive Summit 2025
konferencián adják át.
2024 győztesei: www.evmagyarautoja.hu
Az Év Magyar Autója 2024 díjat a gyártói kategóriában az Audi RS Q3 Sportback modellnek ítélték oda. A
Magyar Év Autója 2024 díjat különböző kategóriákban a Toyota C-HR, a Nissan X-Trail, az Opel Astra Sports
Tourer, a Volkswagen Touareg, a Volkswagen Amarok, a BMW M2 Coupé és a Mazda CX-60 nyerte el. Az Év
Zöldautója 2024-ban a Hyundai Kona, az MG4, az MG5, a BMW i5, a Nissan Townstar EV Van és a Lexus RZ
modell lett. A Közönségdíj 2024 birtokosa a legtöbb közönségszavazattal az Opel Astra Sports Tourer, míg az Év
Beszállítója 2024 oklevelet a KION ITS Hungary érdemelte ki. A zsűri 2025-ben is megválasztja az Év Autós PR-
szakemberét, az elismerést idén Varga Zsombor, az Toyota és Lexus márkák hazai importőrének PR-igazgatója
kapta.
További részletek a díjakról, a zsűriről, a nevezés menetéről, a verseny feltételeiről a http://evmagyarautoja.hu/
weboldalon találhatók.