Semmi sem tud sokáig pihenni, az igen kompetitív crossover
szegmensben, amelynek úttörője a Nissan volt, a legelső Qashqai bemutatásával. A
harmadik generációs Qashqai bevezetése óta eltelt picivel több, mint három évben, több
mint 350 000 darabot értékesítettek Európában, és úttörőként továbbra is mércét állít a
crossover modellek számára. Az új verzió átfogó esztétikai frissítést és technológiai
fejlesztéseket kapott, annak érdekében, hogy megmaradhasson a szegmens
koronázatlan királyának.
A külső formavilág merész változtatásaitól a fedélzeti infotainment és a kapcsolt
szolgáltatások átfogó frissítéséig a Qashqai változtatásainak filozófiája az, hogy
megőrizze a fogyasztók által a Qashqaiban szeretett dolgokat, fokozza azok erősségeit,
és még több intuitív és kényelmes technológiával egészítse azokat ki.
Megújult külső – merész, jellegzetes és sportos megjelenés
Az megújult Qashqai fürge és modern lendületet sugároz, a friss külsejének
köszönhetően.
A hűtőrácsot alapoktól fogva újra gondolták, hogy még markánsabb benyomást keltsen.
Az ősi japán páncélok pikkelyeinek mintái által ihletett, háromdimenziós, magasfényű
fekete festékkel festett vessző alakú elemek tucatjaiból áll, amelyek azt a látszatot
keltik, hogy a motorháztető pereme és a rendszámtáblatartó közötti térben lebegnek. A
központi rész oldalán, a „vesszők” háromszöget alkotnak az új lámpától indulva, az új
rendszámtábla tartójának oldaláig, amiket a legmagasabb felszereltségnél „szatén króm”
forró fóliabélyegzővel látnak el.
A lökhárítók oldalsó paneljei a karosszériával megegyező színűek, és a rendszámtábla
alatt a lökhárító alsó sarkai között egy magasfényű fekete csík fut. A hűtőnyílás alatt egy
vékony, karosszériaszínű "állszíj" található, amely határozott megjelenést kölcsönöz a
gépkocsi elejének.
Az új fényszórók tekintélyes megjelenést és még határozottabb kiállást biztosítanak.
Mostantól az adaptív távolsági fényszóró modult egy kisebb egység is támogatja, a
szélesebb fényeloszlás érdekében, ami így nagy segítséget nyújt a ködös időben és rossz
látási körülmények között. A főlencse alatt a nappali menetfény öt kis lencséből áll,
melyek formája megegyezik a hűtőrácson szereplő „vesszőkkel”. A nappali menetfény
körbe öleli a fényszórókat, csatlakozva a fényszórók fölötti apró lámpához, ami hasonlít
az előző generációs Qashqai fő egységére, de most a külső szélén egy kivilágított
„Nissan” felirat látható. A felső nappali fény látja el aktiváláskor az irányjelző feladatot
is, ráadásul most először, bizonyos felszereltségi szintek esetén, szekvenciális
kanyarvilágítással is rendelkezik.
A kocsi hátulján a világítótestek alakja változatlan maradt, viszont a lámpák belső
összetételét az egységen belül áttervezték. A piros világítóelemek mostantól négy
különálló elemből állnak, amelyek az első hűtőrács "vesszőinek" formáját idézik. Úgy
tűnik, mintha lebegnének a lámpatestben és jellegzetes piros, úgynevezett „szuper
piros” színben pompáznak. A lencsék kristálytiszták, így tökéletesen rá lehet látni a
megvilágítás elemeire. A vékony bumeráng világítási elem, ami bekeretezi a lámpák
felső oldalát, és folytatódik a hátsó lámpán, most már a dinamikus irányjelzőt is
tartalmazza.
A lökhárító új alakot kapott és mostantól harmonikus színekben pompázik – vagy fényes
fekete színű, vagy az új N-Design változatnál a karosszéria színére van fényezve.
Ugyanígy, ha a frissített Qashqai profilját nézzük, akkor a magasabb felszereltségi
szintek esetén új, az autó fényes fekete fényezést kap a karosszérián az ajtók és a
kerékjárati ívek alatt.
Az új, 18”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa már alapfelszereltség a
középkategóriás felszereltségű Qashqai-nál. A magasabb felszereltségi szinteknél az új
19”-os könnyűfém és a 20”-os gyémántcsiszolású könnyűfém keréktárcsa választható.
Ez a széles keréktárcsa választék tovább erősíti a megújult Qashqai egyébként is
figyelemfelkeltő megjelenését.
Három új szín csatlakozott a Qashqai palettájához. A gyöngyház fehér új, színtiszta
árnyalata bizonyos megvilágításnál olyan, mintha ragyogna. Az új gyöngyház fekete
fényezés váltja a régebbi fekete színt, amely mélyebb fekete árnyalatot ad, ami élesebbé
teszi a Qashqai domborulatait.
Az óceán kék szín egy új, szemet gyönyörködtető árnyalat. A fényviszonyoktól függően a
sötétkék és a fémes kékeszöld között helyezkedik el. Biztosan felvetődik a kérdés
azokban, akik mellett elhalad „Ez a Qashqai vajon kék, vagy zöld?”.
A Qashqai színeiből ötöt – gyöngyház fehér, tenger zöld, naplemente vörös, élénk kék és
gyöngyház szürke – kéttónusú kivitelben is lehet rendelni, fekete tetővel, a még
különlegesebb megjelenés érdekében.
Új N-Design felszereltségi szint
A Qashqai választék új tagja az N-Design kivitel. Ez a változat azoknak készül, akik
szeretnék, hogy az ő autójuk merészséget sugározzon az egyedi külsejével. Az N-Design
kivitel esetében az ajtók és a kerékjárati ívek alatti rész a karosszéria színére fújtak. Az
új és egyedi 20”-os könnyűfém felnik is növelik az autó tekintélyét az utakon.
Továbbfejlesztett belső kivitel
Miután a lehetséges vagy már meglévő Qashqai vásárlók figyelmét felketette a megújult
külső, elmerülhetnek az újra gondolt beltér lenyűgöző világában. A magasabb
felszereltségi szinteknél új Alcantara ® borítást használnak fel a műszerfalnál, az
ajtóbéléseknél, az ajtó kartámaszoknál, a középső tárolókonzol fedelén és még a
térdpárnákon is, amelyek együttesen magasabb szintre emelik a belső tér minőségi
érzetét.
Új mintázatú anyagok díszítik a középkonzolt a sebességváltó körül, valamint a felső
műszerfal és a kesztyűtartó közötti dekorációs betétet, kiemelve a japán kézművesiparra
jellemző alaposságot.
A Qashqai három legmagasabb felszereltségi szintje esetében új üléskárpitok
találhatóak, a fokozott prémium élmény érdekében. A legfigyelemreméltóbb a fekete,
részben steppelt prémium bőr a Qashqai csúcsmodelljén. Az eggyel alacsonyabb
felszereltségi szint esetében steppelt szintetikus bőr található, amelyet „vöröses barna”
szín gazdagít az ülőlapon, valamint az ülés váll részén.
Az N-Design felszereltségnél az ülések fekete bőrből készülnek, steppelt bőrrel és
Alcantara® betétekkel, és a fejtámla alatti részt egy „Qashqai” dombornyomott felirat
díszíti.
Az N-Connecta, az N-Design és az e fölött lévő felszereltségi szint esetén a belső tér
világát gazdagítja az új hangulatvilágítási rendszer. A diszkréten elhelyezett
piros/zöld/kék LED fények segítségével a sofőr (vagy utas) a saját hangulata szerint
állíthatja a belső világítás színét. A két legmagasabb felszereltségi szint esetében LED
világítás került a hátsó ülésekhez is, így az összes utas élvezheti a belső
hangulatvilágítást. A hangulatvilágítás beállításai a középső infotainment kijelzőjén
vezérelhetőek.
„A Qashqai új arca technósabb megjelenésű, több stíluselemmel és szemet
gyönyörködtető részletekkel. A hagyományos japán harci öltözékek inspiráltak
bennünket, amelyek a kézművességet és az izmosságot ötvözik. Kollégáinkkal együtt
keményen dolgoztunk az első és hátsó világításon, amely technikai és precíz benyomást
kelt, és amely simulékonyan illeszkedik a jármű formavilágába. Belül az új anyagok és a
hangulatvilágítás még inkább emelik az utazási élményt. Összességében meg vagyunk
győződve arról, hogy a crossover-vásárlók imádni fogják az eredményt" – mondta
Matthew Weaver, a Nissan Design Europe alelnöke
Továbbfejlesztett technológia
Az autóipar fejlődése szorosan egybefonódott a digitális és számítástechnikai technológia
fejlődésével. Ezen területek fejlesztéseit használta ki a megújult Qashqai, hogy a
mindennapi vezetési élményt még élményszerűbbé és megnyugtatóbbá varázsolja.
A 360 fokos kamerát (Around View Monitor), ami a Qashqai egyik leggyakrabban
használt funkciója, jelentősen továbbfejlesztették. Az Around View Monitor [AVM] a
Nissan egyik jellegzetes technológiája, amely 2007-ben jelent meg.
A tolatás kiválasztásakor a négy külső kamera látószögét kombinálva madártávlatból
látja a járművet, így a parkolási manőverek maximális biztonsággal végezhetőek el. A
megújult AVM technológia négy tűéles kamerát használ fel, hogy bármilyen fényviszony
estén tökéletes látást biztosítson.
A továbbfejlesztett 360 fokos kamerarendszer most már rendelkezik egy 3D-s funkcióval
is, aminek segítségével a sofőr már nem csak felülről láthatja a járművet, hanem a nyolc
külső kameranézetből választva a kocsit szemből, hátulról, oldalról vagy a sarkairól is
láthatja, hogy felismerhesse a nem látható potenciális veszélyforrásokat. Az AVM
rendszer együttműködik a Nissan mozgásérzékelő rendszerével, ami hangjelzést ad le,
amikor mozgó tárgyat érzékel a Qashqai közelében.
Ezeken túl a "láthatatlan motorháztető" néven ismert funkció lehetővé teszi a vezető
számára, hogy úgy lássa az első kerekek helyzetét, mintha csak hátulról nézné azokat,
ami lehetővé teszi a pontos manőverezést szűk helyeken, például többszintes
parkolókban, ahol a beton szegélyek kárt tehetnének a kerekekben. Ez a nézet gépi
tanulást használ a kép megalkotásában, az alapján, amit az elülső kamera lát elöl, a
kerekeket pedig a perspektíva érzékeltetése érdekében helyezi a képbe.
Egy másik új AVM funkció a „parkolóhely memória”, ami segítségével a Qashqai vezetője
elmentheti a gyakran használt parkolóhelyeket, így az autó automatikusan a GPS
segítségével felismerheti a helyeket. Amikor ezt használjuk, a kocsi elmenti a pontos
pozíciót, így tűpontosan tud beparkolni minden egyes alkalommal, ami kifejezetten nagy
segítség szűk parkolóhely esetén.
Ezeken felül a 360 fokos kamera segítségével a sofőrök biztonságosan tudnak ráhajtani
a beláthatatlan utakra. A rendszer egy széles látószögű első kamerát használ, amely a
motorháztető elejéről mutatja a kilátást a központi képernyőre vetítve. A „parkolóhely
memória” funkcióhoz hasonlóan, a rosszul belátható helyeket is el lehet tárolni az AVM
GPS memóriájában, így az automatikusan aktiválódik a csomópont közelében.
A kormány mögött található, TFT-vezetői információs képernyőn megjelenő grafikák is
átestek némi dizájnváltozáson. A kijelzőn megjelenő tárcsák pirosra váltanak Sport
módban, zöldre Eco módban és szürkére az alapállásban („normál” és „bővített”
nézetben egyaránt).
Most már létezik egy „minimal” mód, ami lecsökkenti a vezetőt zavaró tényezőket, és
kizárólag a kiválasztott fokozatot, vezetési módot és a sebességet mutatja. Az e-POWER
meghajtással felszerelt Qashqai-ok esetében, az energiaáramlás kijelző a „normál”
módban is elérhető.
„A frissített Qashqai egy sor átfogó technológiai fejlesztésen esett át. A következő
generációs, 360 fokos kamerarendszertől, mely minden nap hasznosnak bizonyul majd
az ügyfelek számára, a Google built-in rendszerének bevezetéséig, mely segítségével a
Qashqai zökkenőmentesen beépül az ügyfeleink hétköznapi digitális életébe. Az intuitív
felhasználóélmény és az igazi kényelem áll a Nissan innovációjának középpontjában. A
továbbfejlesztett Qashqai ezirányú elhivatottságunkat testesíti meg.” mondta David
Moss, regionális (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia) kutatásért és
fejlesztésért felelős alelnöke.
Korszerűsített, fejlett vezetőtámogató rendszerek
A vezetőtámogató rendszerek csomagját jelentősen továbbfejlesztették, hogy a
maximális nyugalom érdekében jobb éberséget és beavatkozást biztosítsanak.
Először is, az autonóm vészfékezési funkciókat újra kalibrálták, hogy élesebb legyen a
veszélyérzékelési rendszerük, és gyorsabban reagáljanak a lehetséges ütközés esetén.
Ez vonatkozik az elülső vészfék, a gyalogos elülső vészfék, a kerékpáros elülső vészfék
és az intelligens vészfék funkciókra is.
Vészfékezés esetén aktiválódik a vészfékező jelzés. Ez a hátsó féklámpák villogását
indítja el, hogy figyelmeztesse a mögöttünk haladó járműveket. A rendszer akkor
aktiválódik, ha 60 km/h feletti sebességnél hirtelen fékezünk.
A vészhelyzeti sávtartó rendszer mostantól automatikusan aktiválódik, a Qashqai
indításánál. 60 km/h feletti sebességnél pedig beindítja a sávelhagyásra figyelmeztető és
a sávelhagyást megelőző rendszer működését. A rendszer kormánykerék rezgésén
keresztül jelzi, ha az autó túl közel kerül az elválasztó vonalhoz vagy az út széléhez.
Az intelligens sebesség asszisztens rendszer egy, a sebességkorlátozásokat felismerő
kamera segítségével, valamint a GPS adatok összevetésével támogatja a vezetőt, a
sebességkorlátok betartásában. Már eddig is egy villogó ikon hívta fel a sofőr figyelmét,
ha túllépte a sebességhatárt, de mostantól figyelmeztető hangjelzést is lead, ha a vezető
nem csökkenti a sebességet.
A „Vezető Asszisztens Testre szabás” funkció új a Qashqai esetében, aminek segítségével
könnyen és gyorsan tudja a sofőr személyre szabni a különböző segítő rendszerek
beleavatkozási szintjét. Ez egy kétlépéses folyamat, ami a kormánykerék bal oldalán
található gomb és az „OK” gomb használatával működik.
Google built-in
A megújult Qashqai az első olyan jármű a Nissan európai kínálatában, amelybe a Nissan
Connect infotainment rendszer részeként beépítették a Google-t, amely szinte
zökkenőmentes kapcsolatot teremt az ügyfelek digitális élete és a járműve között.
Mostantól a Qashqai esetében alapfelszeretség része lesz a Google térkép, és miután a
felhasználó belépett a személyes Google fiókjába, hozzáférhet a lementett és számára
ajánlott helyekhez. Ez csökkenti a mobiltelefontól és mobiltelefon-hálózattól való
függőséget. A folyamatos „over the air” frissítések biztosítják, hogy a térképinformációk
mindig naprakészek legyenek.
A Google Assistant segítségével a vezető hangvezérlés segítségével kérhet segítséget
vezetés közben. A járművezető, mindössze akár a „Hey Google” kimondásával utasítást
adhat a szellőzőrendszer, a fűtött ülések és szélvédő vezérléséhez, vagy a navigációnak
a következő uticél beállításához. Emellett a vezető telefonálhat és hangalapú
utasításokat hallgathat, anélkül, hogy levenné a szemét az útról
A járművezetők hozzáférést kapnak a Google Playen letölthető alkalmazások
ökoszisztémájához is. Kényelmesen hallgathatják kedvenc zenéiket, podcastjeiket,
hangoskönyveiket és még sok mást közvetlenül a járművükből.
A nyugodt vezetés érdekében a Nissan Connected Services frissítése a vezető nevében
felügyeli a Qashqai-t. Emlékezteti az ügyfeleket, ha elfelejtették bezárni az autót vagy
felhúzni az ablakokat, ha azok egy perccel a motor leállása után nyitva maradnának. A
tulajdonosok felhúzhatják az ablakokat és bezárhatják az autót az okostelefonos
alkalmazás segítségével. Arra is figyelmezteti őket, ha hozzá nyúltak az autóhoz vagy
azt elvontatták. Lopásgyanú esetén mozgásképtelenné tehető a kocsi, és a Nissan külső
beszállítója segítségével értesítheti a rendészeti hatóságokat az autó visszaszerzése
érdekében – akár külföldön is.
Ugyanígy, az adatcsomag-előfizetéssel rendelkező Qashqai-ügyfelek az Amazon Alexa
intelligens otthoni rendszerét is használhatják. Az ügyfelek Qashqai-jukon keresztül
beszélhetnek az Amazon Alexával. Az Alexa segítségével kérhetnek zenét, hallgathatnak
híreket, ellenőrizhetik az időjárást, vezérelhetik az okosotthon eszközöket és még sok
más egyebet is.
„A Nissan innovációs szemléletmódját tükrözi az, hogy a Google built-in bekerült a
megújult Qashqai-ba. A digitális technológia ezen csomagjának integrálása lehetővé teszi
ügyfeleink számára, hogy az okostelefonjaikról ismert kényelmet az autójukba is
adaptálva élvezhessék” – mondta Guillaume Pelletreau, a Nissan regionális
villamosítási és csatlakozási, valamint új bevételek, marketing és értékesítési
átalakításokért felelős alelnöke, Nissan AIMEO (Afrika, Közel-Kelet, India,
Európa és Óceánia).
e-POWER: egyedi és innovatív hajtásláncunk
Az eredeti Qashqai-t és a crossover szegmens megalkotását elősegítő úttörő
gondolkodásmód, aminek köszönhető az e-POWER egyedi elektromosított meghajtás
megalkotása, ami nagy népszerűségnek örvend a vásárlók körében, 2022-es bevezetése
óta.
A mérnöki tudományok világában a legegyszerűbb megoldások néha a legjobbak. Az e-
POWER pedig tökéletesen tükrözi ezt az elvet. A benzinmotor termeli az elektromos
áramot, amely a kerekek meghajtására szolgál. Egy sokkal egyszerűbb megoldást kínál,
mint a már piacon lévő számtalan hibrid meghajtás.
Ennek az egyszerűségnek az eredménye egy olyan vezetési élmény, amely egyesíti a
reakciókészséget és a kifinomultságot a hatékonysággal – anélkül, hogy a vezetési
élményben kompromisszumot kellene kötni.
Az e-POWER-nek köszönhetően az ügyfeleknek többé nem kell elfogadniuk a középszerű
vezetési élményt, mint a hagyományos hibridek esetében.
Az e-POWER egyedülálló innovatív meghajtásának kulcsa, hogy nincs sebességváltó. A
kerekeket mindig csak közvetlenül az elektromos motor hajtja. A tisztán villanymotoros
közvetlen hajtás a kerekekre azonnali, nagy nyomatékot és lineáris reakciót jelent. Ez az
elektromos autózás érzését jelenti anélkül, hogy aggódni kellene a töltésen, így
tökéletes megoldást kínál azon vásárlóknak, akik még nem állnak készen a teljesen
elektromos autózásra.
A továbbfejlesztett, változó sűrítési arányú, turbófeltöltős, háromhengeres motor
egyetlen szerepe, hogy villamos energiát termeljen, amelyet az inverteren keresztül
vagy a 140 kW-os villanymotorhoz, vagy az 1,8 kW-os akkumulátorhoz (vagy
mindkettőhöz, a vezetési forgatókönyvtől függően) továbbít. A motor a háttérben
csendben dolgozik, hogy biztosítsa az akkumulátor és a motor szükséges töltését. Úgy
programozták, hogy a jármű sebességéhez viszonyítva szolgáltassa az áramot, hogy
elkerülje a háttérzaj és a jármű haladása közötti zavaró különbséget.
A tisztán elektromos járművekhez hasonlóan az e-POWER rendszer is képes kihasználni
a lendületet fékezés vagy szabadonfutás közben, hogy visszatermelje az áramot az
akkumulátorba. A vezetők az irányváltón a B üzemmódot is választhatják a magasabb
szintű fékregeneráláshoz. A Nissan e-Pedal Step funkciója pedig lehetővé teszi, hogy a
sofőr csak a gázpedál használatával vezessen – mely esetén jelentős fékezés érhető el a
gázpedál elengedésével. Néhány perc múlva az aktivált e-Pedal Step funkcióval való
vezetés természetessé válik, különösen városi környezetben. (A fékre továbbra is
szükség lehet bizonyos előre nem látható körülmények között. Az e-Pedal Step pedig
csak addig fékezi a járművet, amíg az „kúszó” sebességre nem kerül, mint egy
hagyományos automata sebességváltónál. Teljes megálláshoz szükség lesz a fékre).
2022 szeptemberi megalkotása óta a Qashqaiból és az X-Trailből több mint 100 000 e-
POWER-rel felszerelt modellt értékesítettek Európában, amiket imádtak a vásárlók.
„A megújult Qashqai esetében a frissítések széles skáláját a szemet gyönyörködtető
megjelenés növelésére terveztük, melyben nagy segítség az új N-Design felszereltségi
szint bevezetése. Az új Google built-in funkcióknak köszönhetően a teljes kínálatban
további kényelem, komfort és a szegmensben vezető digitális integráció is elérhető. A
Qashqai a megnyerő megjelenésével, kényelmével és felhasználóbarát technológiájával
teremtett új szegmenst. Ezek a frissítések és az innovatív e-POWER elektromosított
hajtásláncunk megőrzi a Nissan pozícióját a crossover szegmens megteremtőjeként és
megújítójaként." mondta Arnaud Charpentier, regionális termékstratégiáért
felelős alelnök, Nissan AMIEO (Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia)
A megújult Qashqai jelenleg a Nissan sunderlandi üzemében készül, ahol az eredeti
modell 2007-es bemutatása óta több mint 1,3 millió darabot gyártottak belőle.
A Qashqai most már a sunderland gyárban készített legtöbbet gyártott modell. Tavaly
nyáron az üzemben készült el a tizenegymilliomodik jármű a gyártás 1986-os kezdete
óta.