autonom

A Nissan közúton demonstrálta, az önvezetési technológia kiforrottságát

 

 A Nissan megkezdte egy saját fejlesztésű, autonóm
vezetési technológiákkal felszerelt jármű prototípusának bemutatóját – ezzel
demonstrálva az autonóm mobilitási szolgáltatások 2027-es pénzügyi éven
történő bevezetésére irányuló célkitűzésének megvalósítását
A Nissan LEAF prototípus 14 kamerát, 10 radart és 6 LIDAR-érzékelőt használ.
Ez a jármű demonstrálja a Nissan előrelépését az autonóm vezetés területén,
különösképpen az komplex városi környezetben. A Nissan által bemutatott
korábbi prototípusokhoz képest a legújabb tesztjármű számos, tetőre szerelt
érzékelőt használ, amelyek jelentősen kibővítik az érzékelési területet, és
lehetővé teszik a környezet pontosabb felmérését és észlelését.
A fejlesztések eredményeként a jármű még bonyolult forgalmi helyzeteket is
képes felismerni, előre lemodellezni, majd véghez vinni a szükséges
manővereket, hogy zökkenőmentes működést biztosítsanak a különösen
összetett forgalmi esetekben. Yokohamában, a Nissan globális székhelye mellett
futó, zsúfolt utcákon, a LEAF erőfeszítés nélkül képes volt előre jelezni, a
gyalogosok várható viselkedését, megítélni, hogy mikor kell és lehet
biztonságosan behajtani a kereszteződésbe, és képes volt pontosan végrehajtani
a sávváltást a sávok összeolvadásakor.
A Nissan a 2017-es pénzügyi évtől kezdve vizsgálta a jövőbeni mobilitási
szolgáltatások üzleti modelljeit. A mostani bemutatót még csak a SAE
(önvezetés) 2. szintjén (részleges automatizálás) hajtották végre, melyek során
jelen volt egy biztonsági sofőr, de a vállalat célja, hogy tovább bővítse az
önvezető funkciókat, és a 2027-es pénzügyi évtől kezdődően* külső
partnerekkel, például helyi hatóságokkal és közlekedési szolgáltatókkal
együttműködve megkezdje az autonóm vezetésű mobilitási szolgáltatások
nyújtását Japánon területén.
A Nissan célja, hogy az idei pénzügyi év negyedik negyedévében megkezdje a
teszteket Minato Mirai területén, és a tervek szerint a 2025-ös pénzügyi évben el
szeretne jutni a bemutató tesztekig. A kísérletek során növelik az automatizálás
szintjét, miközben felmérik a vezető nélküli szolgáltatások nyújtásának ügyfelek
általi elfogadottságát.
Ez a kezdeményezés a japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztériummal,
a Földügyi, Infrastrukturális, Közlekedési és Idegenforgalmi Minisztériummal,
valamint más központi minisztériumokkal szoros együttműködésben valósul
meg. A minisztériumok az általuk szervezett 4. Szintű Mobilitásgyorsító
Bizottságban az új autonóm mobilitási szolgáltatások megvalósítására irányuló
kezdeményezéseket is támogatni fogják.
A Nissan hosszú távú elképzelése a mobilitás erősítése a helyi közösségek
közlekedési szolgáltatási problémáinak megoldásával. A helyi közösségek,
különösen Japánban, számos közlekedési kihívással szembesülnek, többek közt
a sofőrhiány, amely az elöregedő népesség következménye.
Ezen kihívások megoldását támogatva a Nissan a szabad mozgást lehetővé tevő
új szolgáltatások széles skáláját kívánja nyújtani.