crf

Megújult és bővült a Honda CRF modell családja

Alapjaiban dolgozták át a 2025-ös modellévre a Honda világszerte népszerű, számtalanszor
diadalmaskodó versenygépeit, a CRF250R-t és a CRF450R-t.
A versenyzők széles táborának ideális terepmotorok alapját 70%-ban megújult, alumínium
hídváz adja, amelyet átformált alsó csövek, merevebbé tett oldalelemek, valamint erősebb
lengőkar- és rugóstag-bekötési pontok tesznek hatékonyabbá. Utóbbi részeket olyannyira
áttervezték, hogy 8%-kal nőtt a csavarodási és 5%-kal az oldalirányú merevség, ezáltal még
jobb lett a kanyarstabilitás.
Szintén újak a segédváz felfogatási pontjai, a villahidak és az első kerék tengelyét rögzítő
elemek, sőt maga az első villa is. A vadonatúj, 49 mm-es belsőcső-átmérőjű Showa
teleszkóppár a teljes mozgási tartományban, azaz az összenyomódás kezdetétől egészen a
végpontig precíz visszajelzésekkel és kifinomult csillapítással támogatja a pilótát a köridők
lefaragásában. A könnyű kezelhetőség érdekében optimalizálták a Showa központi hátsó
rugóstagot is, a Pro-Link himbarendszert pedig úgy alakították át, hogy a legnehezebb
terepeken is mindent felülmúló teljesítményt nyújtson.
A fekete DID alumíniumkerekek nem változtak a 2025-ös modellévre, viszont teljesen új a
kétdugattyús, HRC-től érkező, versenyeken tökélyre csiszolt első féknyereg– a
munkahengereket és a karmantyúk hornyait is módosították a nagyobb fékteljesítmény
érdekében.
A 2025-ös modellek motorja sem maradt érintetlenül. Erről tanúskodik az áthangolt
befecskendezés, az új főtengely, valamint a jelentősen átalakított szívó- és kipufogóoldal. A
főtengely merevebb lett a hajtókar-csapágynál és csökkentették tehetetlenségi nyomatékát,
hogy még könnyebben pörögjön fel. A kedvezőbb gázlengések érdekében még egyenesebb
úton juthat át a levegő a szűrőházon, a csöveken és a szívócsatornákon, ilyenformán
egyenletesebben adagolható a teljesítmény és dinamikusabbak, egyszersmind
biztonságosabbak lehetnek a kigyorsítások. Az új, tartósabb hátsó dobbal felszerelt
kipufogórendszert hosszabb és egyenesebb leömlővel látták el, így a középső és a felső
fordulatszám-tartományban is nagyobb a teljesítmény, illetve vehemensebb a gyorsulás.
Ami az elektronikát, illetve, a CRF250R erőleadását 2025-től már háromállású, adott
esetben ki is kapcsolható Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) tartja kordában.
A CRF450R és a CRF250R egyaránt új védőelemekkel és oldalidomokkal gördül le a
gyártósorról 2025-ben, nem mellesleg a grafikát is átrajzolták. A megjelenést egyebek
mellett az első sárvédőt díszítő Honda-szárny teszi még ütősebbé – egyszerűen
lélegzetelállító!
A CRF125F, a CRF110F és a CRF50F ugyancsak vadonatúj grafikával hódít 2025-ben, így
a teljes család lenyűgözheti a vásárlókat.