Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután szerdától már csak a Digitális Állampolgár mobilalkalmazással vagy Ügyfélkapu+-szal – kétfaktoros azonosítással – intézhetjük ügyeinket online az állami weboldalakon és alkalmazásokban – hívja fel rá a figyelmet a Heves Vármegyei Kormányhivatal, hivatalos oldalán. Ezért megnövelt kapacitással várják a kormányablakokban az ügyfeleket. A Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium az ügyintézés gyorsítása érdekében azt kéri az ügyfelektől, hogy már az ügyintézés előtt töltsék le telefonjukra a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást. Aki az Ügyfélkapu+-t választja és már van ügyfélkapuja, nem szükséges a kormányablakba mennie, hiszen otthon pár perc alatt regisztrálhat a biztonságosabb azonosítási módra. Míg tavaly a legforgalmasabb napon 85 ezren keresték fel az ügyfélszolgálatokat, addig január eleje óta az ügyfelek száma többször is átlépte a százezret, január 6-án pedig a 114 ezret is elérte. Az ügyfelek negyede a Digitális Állampolgárság miatt keresi fel a kormányablakokat. A minisztérium azt kéri, hogy indulás előtt mindenki tájékozódjon az ügyitézés menetéről a Digitális Állampolgárság Program hivatalos weboldalán, vagy a kormányhivatalok honlapján, és már indulás előtt töltse le az alkalmazást, hiszen ezzel jelentősen gyorsítható az ügyintézés. Fontos, hogy mind az Ügyfélkapu+, mind a DÁP regisztrációt január 15. után is el lehet végezni.