Új generációval debütál a felső-középkategória királyának is tekintett Toyota Camry, amely hosszú
évek óta a világ legkelendőbb szedánja és a világ tíz legnépszerűbb autójának egyike, az első darabok
már meg is érkeztek a magyarországi márkakereskedésekbe. A vállalati közép- és felsővezetők
kedvelt választásának számító ikonikus Camry új generációja megkapta a világ legfejlettebb, ötödik
generációs öntöltő hibrid elektromos hajtását, amely a megnövelt teljesítményt és fokozott vezetési
élményt a tovább csökkentett fogyasztással (4,8 l/100 km) és széndioxid kibocsátás (109 g/km) ötvözi.
Mindehez a korábbinál is elegánsabb, sportosabb formavilág, „kalapácsfej” orrkialakítás és átformált
LED fényszórók társulnak. Az újratervezett utastér kifinomult, modern hangulatot és prémium érzést
kínál, a maximális kényelmet a Toyota legújabb multimédiás rendszerei és új, személyre szabható
digitális műszeregysége biztosítja, miközben az utasok és közlekedés többi szereplőjének
biztonságáról a Toyota Teammate élenjáró aktív biztonsági rendszerei és vezetőtámogató
technológiái gondoskodnak.
A Camry több mint 40 éve a Toyota globális modellje, a világ elsőszámú szedánja, amely rendszeresen a
világ tíz legkelendőbb autója között végez (a Toyota Corollához, Toyota RAV4-hez és a Toyota Hiluxhoz
hasonlóan) és számos piacon a Toyota zászlóshajójaként szolgál. 1982-es bevezetése óta világszerte több
mint 21 millió Toyota Camryt adtak el, amellyel az ikonikus szedán épp úgy a szűk elitklub tagja, amelybe
azok a modellek tartoznak, amelyekből világszerte több mint 10 millió darab talált gazdára, mint a Corolla, a
RAV4, a Hilux, a Land Cruiser vagy épp a Yaris.
Az új Camry megerősíti azokat a tulajdonságokat, amelyek fenntartják a modell népszerűségét a szedán
felépítést más karosszériaváltozatokkal szemben előnyben részesítő vásárlók körében. A Toyota a formaterv
és a vezetési élmény továbbfejlesztésére összpontosított anélkül, hogy csorbítaná a modell jól ismert, kiváló
kényelmét és helykínálatát. Az autó új formavilága azonnal érezteti hatását, köszönhetően az alapját adó
elképzelésnek, amelyet az „energikus szépség” névvel illettek. A külsőt tekintve a lendületes, új „kalapácsfej”
orrkialakítással, az élesen átformált lámpákkal és a karosszéria hosszában végighúzódó erőteljes
karaktervonalakkal. Belül az új megjelenés a vezetőben és az első utasban a nyitottság érzését kelti, és nagy
erőfeszítéseket tettek annak érdekében, hogy a kárpitok, anyagok és felületek tökéletes folytonossága révén
prémium minőséget sugározzon az autó.
Az új Camry ötödik generációs hibrid technológiát használ, amely nagyobb teljesítményt, fokozott
hatékonyságot és még élvezetesebb vezetési élményt biztosít. Új multimédiás rendszerek és digitális
műszeregység is a csomag része, amelyek könnyebb, gyorsabb csatlakoztathatóságot és reakciókat
biztosítanak. Hasonlóképpen, az új modell alapfelszereltségének részét képezi a Toyota Safety Sense
legújabb generációja – a biztonságot és a vezetéstámogatást szolgáló funkciók átfogó csomagján belül.
Elegáns és kifinomult külső
A Camry elegáns és kifinomult stílusa még korszerűbb és vonzóbb lett a Toyota Egyesült Államokban
található CALTY formatervező stúdiójának köszönhetően. A cél egy feltűnőbb külsős megalkotása volt, amely
kifejezi a kifinomultságot, a sportosság elemét és az élvezetes vezethetőséget. A legjelentősebb változás elöl
történt, ahol a Camry a Toyota új formanyelvével összhangban megkapta a „kalapácsfej” formanyelvet, amely
az új Prius és C-HR modellek stílusát is meghatározza. Ez alacsonyra húzott, dinamikus arculatot kölcsönöz,
amelyet a karcsú és éles szögben álló új fényszóróegységek és nappali menetfények hangsúlyoznak. A
külső méretek szinte alig változtak, de a nagyobb első túlnyúlás (+30 mm) és az alacsonyabb tetővonal
dinamizmust sugároz, míg az autó oldalán húzódó erőteljes vonalak a hátsó Toyota emblémánál futnak
össze, egy „csúzlira” emlékeztetve. A hátsó részen is új lámpatestek találhatók, és a díszléc és a
csomagtérfedél formavilága az elülső kalapácsfej formáját idézi.
Elegáns, letisztult belső kialakítás
Az újratervezett belső tér presztízst és eleganciát sugároz, modern és kényelmes légkörrel. A középkonzolon
elhelyezett új multimédiás kijelzőt a körbeölelő formák a középpontba helyezték. Az új megoldás a vezető és
az első utas számára egyaránt a nyitottság érzését erősíti. Nagy erőfeszítéseket tettek annak érdekében,
hogy a kárpitozáshoz és a díszítésekhez használt anyagok minősége és kivitelezése egységes legyen,
harmonikus, prémium megjelenést és érzetet teremtve. Az új megjelenésű műszerfal egy kiemelkedő,
szoborszerűen megformált részt tartalmaz, amely egy gitár fogólapjára emlékeztet. Emellett azonban
racionális kialakítású, mivel egyetlen egységet alkot, amely egy összetett alkatrészsort köt össze.
A világ legfejlettebb ötödik generációs öntöltő hibrid elektromos technológiája
A kiemelkedő vezetési élmény fontos szempont volt a tervezés során. Az új Camry 230 a legújabb modell,
amely a Toyota ötödik generációs hibrid technológiája által a teljesítmény, a vezethetőség és a hatékonyság
terén elért előrelépések által kínált előnyöket élvezheti. Ez az evolúciós fejlesztés egy új, nagyobb
teljesítményű és jobb reakciójú lítium-ion akkumulátort foglal magában. A főbb alkatrészeket, köztük a
transaxle egységet, az elektromos motor-generátorokat és az invertert a belső veszteségek csökkentése,
valamint a súly- és helytakarékosság érdekében áttervezték – a rendszer 7,7 kilogrammal könnyebb lett. A
bevált 2,5 literes, négyhengeres hibrid motorral kombinálva ezek a változtatások a teljes rendszer maximális
teljesítményét 230 lóerőre (169 kW, ami +6%) növelik, miközben az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-
kibocsátás 4,8 l/100 kilométerre, illetve 109 g/kilométerre csökken (WLTP kombinált ciklus). A gyorsulás
erőteljesebb és egyenletesebb, közel azonnali reakcióval és jobb adagolhatósággal – kiváltképp álló
helyzetből indulva. A 0-100 km/órás gyorsulás 8,3 másodpercről 7,2 másodpercre csökkent. Az akkumulátor
fokozott hozzájárulása azt is jelenti, hogy a motor alacsonyabb fordulatszámon is működhet, ami támogatja az
üzemanyag-felhasználás és károsanyag-kibocsátás hatékonyságát és a csendesebb működést.
A vezetési élményt tovább fokozza a felfüggesztés – elöl MacPherson rugóstag, hátul kettős
keresztlengőkaros – újrahangolása, amely megnyugtató reakciót és dinamikusabb kezelhetőséget biztosít,
különösen a kanyargós országutakon.
Fejlett multimédia rendszerek és digitális innováció
Az új Camry (piactól függően) az alapfelszereltség részeként a legújabb Toyota Smart Connect multimédiás
rendszerrel van ellátva, amelyet egy 12,3” kijelzőn keresztül vezérelhetünk. Egyéb funkciókat is magában
foglaló, továbbfejlesztett Smart Connect+ csomag is rendelhető. A Toyota Smart Connect egy felhőalapú
navigációs rendszerhez is hozzáférést ad, amely folyamatosan frissül élő forgalmi információkkal és egyéb
élő adatokkal is. Emellett egy intelligens hangvezérlés is a csomag része, amely a legkülönfélébb
parancsokra és kérésekre is reagál. A kiváló audioélmény érdekében opcionálisan kilenc hangszórós JBL
prémium hangrendszer is rendelhető. Az okostelefonok vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto
csatlakozással integrálhatók az autó multimédiás rendszerébe, az utastérben pedig öt USB csatlakozó áll
rendelkezésre a készülékek töltéséhez és csatlakoztatásához. A vezeték nélküli telefontöltő az
alapfelszereltség része. A megújult Camry egy új, 12,3”, teljesen digitális, testre szabható műszeregységgel is
rendelhető. A műszeregység megjelenése és elrendezése egyaránt a vezető személyes ízlésének vagy az
utazás típusának megfelelően alakítható.
Toyota Teammate biztonsági és vezetéstámogató rendszer
A Toyota Teammate biztonsági és vezetéstámogató funkciói a balesetfelismerés és -elkerülés, a vezetéssel
járó terhek csökkentése, valamint a vezető éberségének és közérzetének figyelemmel kísérése terén a
legújabb technológiákat tartalmazzák. Az új Camry a Toyota Safety Sense legújabb generációját alkalmazza,
kibővített és kiegészítő funkciókkal, amelyeket továbbfejlesztett kamera- és radarrendszer támogat, amely
megnövelt érzékelési területtel rendelkezik, és a járművek, úthasználók és tárgyak szélesebb körét képes
felismerni. Ez a javított érzékelési képesség teszi az ütközést megelőző rendszert (PCS) hatékonnyá a városi
forgalomban, beleértve a potenciális frontális ütközések felismerését is. A kereszteződés asszisztens immár
képes felismerni a két sávon át közeledő forgalmat, valamint a gyalogosokat, kerékpárosokat és az oldalról
közeledő járműveket.
A vészhelyzeti kormányasszisztens új funkcióként került be a Camry biztonsági rendszerei közé. Ez felismeri
a veszélyforrást, például egy parkoló autót vagy az út szélén sétáló gyalogost, és a biztonságos kikerüléshez
segítséget nyújt a kormányzásban és szükség esetén enyhén fékez, miközben az autót a forgalmi sávban
tartja.
További védelmet nyújt a gyorsulásgátló, amely korlátozza a gázadást és amennyiben szükséges, fékez is,
ha a vezető erőteljesen gyorsítana annak ellenére, hogy közvetlenül előtte egy akadály – például egy másik
jármű – van.
A biztonságot és a kifinomultabb, kényelmesebb vezetést az adaptív sebességtartó automatika (DRCC)
legújabb fejlesztései fokozzák. Az irányjelzővel összekapcsolt vezérlésnek köszönhetően az autó már akkor
elkezd gyorsítani, amikor a vezető jelzi előzési szándékát. Az intelligens rendszer felismeri, ha egy másik
jármű van abban a sávban, amiben előzni szeretne a vezető, és ebben az esetben nem kezd el gyorsítani. A
rendszer segít elkerülni a nem szándékos előzést is, amikor nem a megfelelő oldalon előz a vezető. A
lassítási asszisztens egyenletesen lelassítja az autót, amikor olyan sávba vált, ahol egy lassabb jármű van
előttünk.
A DRCC immár gyorsabban érzékeli azt is, ha egy másik jármű bevág az autó elé, így a Camry
egyenletesebben tudja lelassítani a járművet. Az úttest jobb érzékelése pedig nyugodtabbá és
kényelmesebbé teszi a kanyarokban való haladást azzal, hogy időben beállítja a megfelelő sebességet.
Az új proaktív vezetési asszisztens (PDA) számos védelmet nyújt a kis tempójú forgalomban való közlekedés
során. Három fő funkciója van:
Az akadályfelismerő asszisztens idejekorán észleli az előttünk lévő veszélyforrásokat, például a parkoló
járműveket, kerékpárosokat és gyalogosokat, illetve támogatást nyújt a kormányzásban és a fékezésben,
hogy az autó ne közelítse meg túlságosan az akadályokat.
A lassítási asszisztens egyenletesen lassítja az autót, amikor a vezető egy lassabb jármű mögé vagy
kanyarba érve leveszi a gázpedálról a lábát.
A kormányzási asszisztens a kormányerősséget az útpálya és a vezető által a kormánykerék használata
között észlelt különbségekhez igazodva változtatja, finom és természetes támogatást nyújtva a vezetésben.
További újdonság a sáv- és nyomtartó rendszer bekapcsolásakor működő vészmegállító rendszer. Ez
érzékeli, ha a vezető egy ideje nem nyúlt bele a kormányzásba, nem fékezett vagy nem adott gázt. Ilyenkor
hangjelzést ad és megjelenít egy figyelmeztető jelzést, amennyiben pedig a vezető továbbra sem reagál,
akkor az autót egyenletesen állóra fékezi, és bekapcsolja a vészvillogót.