forza

Még szebb és praktikusabbak lett 2025-re a Honda Forza modellcsalád

Azért, hogy továbbra is messzemenőkig megfeleljenek a vásárlói elvárásoknak és megőrizzék
előkelő piaci pozíciójukat, a 2025-ös modellévet már frissítve kezdik meg a Forza
modellcsalád tagjai. Kifinomultabbá tették megjelenésüket és műszaki alapjaikat, még
magasabb szintre emelték használati értéküket, nem mellesleg a fenntarthatósági
szempontokat is figyelembe veszik gyártásuknál, így városban és országúton is prémium
közlekedési eszközként segítik az előrejutást.
A választék csúcsán álló Forza 750 idomzata feszesebb, szögletesebb és lendületesebb lett
2025-re, így még inkább illik a sportos teljesítményhez. Elöl az átrajzolt, nappali
menetfényekkel és integrált irányjelzőkkel ellátott, új fényszóróegység hívja fel magára a
figyelmet, egyszersmind gondoskodik róla, hogy kiválóak legyenek a látási viszonyok. Mert
mindig az biztonság az első… Ugyancsak 2025 hozadéka a 3-by-3 stílusú, 17”, illetve 15”-es
kerek alkotta felnigarnitúra.
Az aerodinamikai szempontból is hatékony formavilág mellett jobb időjárás-védelem és
nagyobb lábtér emeli a használati értéket. A menetkomfortot átrajzolt lábtartók növelik, és
igen jó hír, hogy még jobban lekerekítették a nyereg széleit, így könnyebben eléri a talajt a
pilóta lába.
Miként a kalandmotoros X-ADV esetében, a 2025-ös Forza 750 gyártásánál is használ
megújuló forrásból származó anyagokat a Honda, így még közelebb került fenntarthatóságra
vonatkozó hosszú távú céljainak eléréséhez. A visszanyert alapanyagok részaránya jelentős
lett, most először Durabio™ is szerepel az összetevők listáján.
Minden módosítás arra irányult, hogy a Forza 750 vérbeli GT-hez (Grand Touring) méltóan
minden szempontból a legmagasabb színvonalat képviselje. Ennek megfelelően roppant
látványos, bőséges helyet nyújt vezetőnek, valamint utasának, sportossága, kezessége és
teljesítménye pedig egyszerűen lenyűgöző. A kifejezetten nyomatékos és üzemanyag-
hatékony, 745 cm 3 -es sorkettes az elektronikus gázmarkolatnak (Throttle By Wire, TBW)
köszönhetően 3 gyári és 1 felhasználó által programozható menetüzemmódot kínál fel. Az
alapáras Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) működése három lépésben
szabályozható (2025-re finomítottak a RAIN konfiguráción), a dupla kuplungos automatikus
váltó (DCT) kapcsolásainak időzítése pedig mindig az aktuális menetüzemmódhoz igazodik.
Utóbbi vezérlését szintén optimalizálták, hogy még egyszerűbb legyen vezetni a modellt kis
sebességnél.
Az erős, acélból készülő csőváz, az alumínium lengővilla, a 41 mm-es fordított
teleszkópvilla, a radiálisan rögíztett, négydugattyús féknyeregpár és a Pro-Link
himbarendszerre ültetett hátsó rugóstag a kezelhetőség olyan fokára emeli a modellt, amit a
Forzáktól elvárnak a vásárlók.
A 2025-ös évre a Forza 125 és Forza 350 is megújult. Mindkét modell a Honda atessai
gyárában, az Adriai-tenger olaszországi partvidékén készül. Hogy – a Forza 750-hez
hasonlóan – teljesítsék az Euro 5+ károsanyag-kibocsátási előírásokat, új ECU-
beállításokat, katalizátort és kipufogórendszert kaptak, valamint kén-dioxid-érzékelővel látták
el őket.
Mindhárom Forza új, 5”-os, kristálytiszta, ösztönösen használható, átdolgozott
menürendszerű TFT-műszeregységgel kezdi meg a 2025-ös évet, amit háttérvilágítással
ellátott, négyirányú, bal oldalon elhelyezett kormánykapcsolóval kezelhet a pilóta és a
Honda RoadSync alkalmazás segítségével okostelefonjával is összekapcsolhat. A
praktikumot ülés alatti, immáron belső világítással ellátott tárolórekesz és áthelyezett USB-
aljzat fokozza.
Ezt fejeli meg a páratlanul gazdag alapfelszereltség, ami 2025-ben 180 mm-es
tartományban állítható, elektromos mozgatású, minden helyzetben hatékony időjárás-
védelmet szavatoló szélvédőt, LED-világítási rendszert, okos kulcsot (Smart Key-t), USB-C-
aljzatot és HSTC-t is magában foglal.
Szintén újdonság 2025-ben a Mat Cynos Gray Metallic (metálszürke) színű Special Edition
kivitel, ami bronzszínű kerekekkel és exkluzív grafikával gördül le a futószalagról.