Az utóbbi években folyamatosan nőtt az új A1-es és A2-es robogók forgalma Magyarországon, sőt napjainkban olyannyira közkedveltek a sokoldalú városi robogók, hogy már csak az örök bestseller túraendurókból adnak el többet.
A legnépszerűbb nagyrobogók Magyarországon
Hogy pontos számokat is említsünk, az itthon forgalomba állt új gépek 49-50 százaléka volt túraenduró és robogó, egészen pontosan 1613 darab terepmotorra és 1456 robogóra került rendszám idén január és október között.
Csak a Honda tudta áttörni a bűvös százdarabos határt, viszont a japán márka rögtön két modellel: az ADV350-ből 185-öt, míg a PCX125-ből 174 darabot adtak el
Ez elsősorban a Honda és a Yamaha vadászterülete, mégpedig olyan modellekkel, mint a legendásan megbízható és takarékos PCX125, az ADV350 vagy az X-MAX 300. Mellettük európai kihívóként az Aprilia, a Vespa és a BMW van jelen a lista élmezőnyében, utóbbi az éppen nemrég tesztelt C 400 GT-vel került be a legjobbak közé.
Megfordult a trend, és ma már jóval több 250 és 750 köbcenti közötti robogó talál gazdára, mint 125-ös. Ez arra utal, hogy sokan nemcsak közlekedési eszközként, hanem hobbiként tekintenek a motorra, és fontos számukra, hogy az ingázás praktikus, gyors, egyben élvezetes is legyen
Jelenleg tehát az A2-es robogók viszik a prímet, ami a darabszámokat illeti, de ez egy csapásra megváltozik az új KRESZ 2026-os bevezetése után. Legalábbis a külföldi példák alapján ez várható, hiszen ahol korábban engedélyezték a sofőröknek, hogy B-s jogsival 125-ös robogót vezessenek, ott egy év alatt ötszörösére (!) nőtt az A1-es modellek forgalma.
A legnépszerűbb új robogók Magyarországon (2025)
- HONDA ADV350 – 185 db
- HONDA PCX125 – 174 db
- PIAGGIO VESPA GTS 300 – 89 db
- HONDA Forza 350 – 86 db
- YAMAHA X-MAX 300 TECHMAX – 68 db
- YAMAHA NMAX 125 TECHMAX – 54 db
- YAMAHA NMAX 125 – 53 db
- ZONTES 368 – 48 db
- YAMAHA RAY ZR – 41 db
- HONDA SH350 – 39 db
- HONDA SH125 – 38 db
- YAMAHA X-MAX 300 – 37 db
- BMW C 400 GT – 36 db
- APRILIA SR125 – 30 db
- HONDA Forza 750 – 29 db
