A Honda stílusos, üzemanyag-takarékos és technológiailag igencsak fejlett SH családja – az SH350i, SH150i, SH125i – új külsővel köszönti a 2024-es modellévet, ennek megkoronázása a vadonatúj SH125i és SH150i „Vetro” – mely garantáltan felkelti a figyelmet Európa városaiban. Az általunk tesztelt „Vetro” 125-ös természetesen Európa legnépszerűbb robogójának minden ismert előnyével rendelkezik. Ami többlet, az a különleges, nem is átlátszó, inkább áttetsző burkolat, amely visz egy kis egyediséget, játékosságot abban a Honda SH 125-be, amelyet eddig leginkább letisztult vonalairól, elképesztően átgondolt praktikumáról, rekorder takarékos motorjáról ismertünk és szerettünk. A „Vetro” változat azonban nem csupán egy dizájn-játék, hanem nagyon is komoly ökológiai üzenetet hordozó megkülönböztető jel:
ezzel a különleges zöld fényezéssel tiszteleg és ünnepli ugyanis a Honda az olaszországi gyárában, mely Atessában található, dolgozó munkatársainak ötletét, mesterségbeli és technikai tudását. A Vetro más okból is igencsak különleges. A jellegzetes, félig átlátszó, festetlen zöld burkolatának előállításakor – egy évnyi gyártása alatt – 9,5%-kal kevesebb CO2 bocsátott ki a „standard” színsémákhoz képest – ez lehet a környezeti hatások csökkentésének új módja.
Az új 2024-es modellévű SH125i és SH150i az első az attesai gyárban előállított Honda modellek közül, amelyek megfelelnek az új EURO5+ környezetvédelmi normának. Az új előírás – amely 2024 végétől minden új modell típusjóváhagyására vonatkozó jogi követelménnyé válik – rendelkezik a katalizátor új „fedélzeti” ellenőrzéséről, a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos hiba azonosítási küszöbérték csökkentéséről (így biztosítva a motoros számára a korábban érkező figyelmeztetést), a szigorúbb zajvédelmi követelményekről és szigorúbb hosszú távú kipufogógáz-kibocsátási követelményekről.
Azért is érdekes mindez, mert sokan nem tudják: a Honda SH nem csak egy ízig-vérig japán motor, de legalább annyira olasz is. Nem csak azért, mert a Honda legendás itáliai gyárában, Atessában készül már évizedek óta, de sokkal inkább azért, mert közel ennyi ideje nem lehet letaszítani a legnagyobb darabszámban eladott olaszországi robogók listájáról. Ahol messze megelőzve a Vespa-Piaggio modelljeit, lényegében folyamatosan „kibéreli” a képzeletbeli eladási dobogó első három helyét, az SH125, SH350, és SH150-es modelljeivel.(Egyébként a már jól ismert és megszokott SH125i és SH150i Matt Coal Black Metallic szín megjelenik – a Matt Pearl Cool White-tal együtt – egy sportos verzión is (sporty edition – SE), melyre jellemző a fekete kezelőszervek és első/oldalsó burkolatok, az ülés elegáns piros varrása, az egyedi piros vagy fehér logók és grafikák az alsó részen. További 5 új variáns kerül bevezetésre: Pearl Falcon Gray, Matt Pearl Cool White, Matt Pearl Pacific Blue és a klasszikus Nightstar Black, amelyek mindegyike új, feketére festett kerekekkel érkezik a kereskedésekbe.)
Milyen, a 2024-es Honda SH 125 Vetro? 2 liter alatti fogyasztás, 120-as sebességig dinamikus, kényelmes – és feltűnő. Bekukkantani a színfalak mögé – örök vágya az embereknek és az SH 125 Vetro esetében erre kifejezetten csábít az áttetsző „karosszéria”, amely igazán sexin áttetsző ruhaként szolgál, amely valódi betekintést enged a vonzó külső mögött rejtőzködő, különleges részletekbe. Az SH Vetro tehát azoknak a motorja, akik tisztában vannak az SH különleges műszaki erényeivel, menet tulajdonságaival, de szeretnék bevonzani az úton a tekinteteket, vagy egyszerűen csak az SH standard letisztult vonalaihoz képest, vágynak valami játékos különcségre. Esetleg kifejezetten a Vetro környezettudatos üzenete nyomán érzik azt, hogy ezzel a típussal robogójuk és személyiségük között teljes az értékazonosság.