A 2023-ban bevezetett CB750 Hornet visszahozta a legendás Hornet (magyarul lódarázs)
nevet az európai köztudatba. A streetfighteres stílus, a lehengerlő erő és a pontos
kezelhetőség elképesztően népszerűvé tette a modellt, 2023 értékesítési adatai alapján
kijelenthetjük, hogy Európa legkedveltebb naked motorját tisztelhetjük benne.
A sikersztori a pörgős, energiával teli, A2-es jogosítvánnyal is vezethető CB500 Hornet
2024-es érkezésével folytatódott, most pedig a modern Hornet família két legütősebb tagja,
a CB1000 Hornet és a CB1000 Hornet SP kerül bevezetésre.
A Honda új naked zászlóshajója az intenzív gyorsulás és a rendkívül pontos kezelhetőség
erős kombinációját kínálja, hogy maximális vezetési élményt nyújtson kezdve a forgalmas
városi utcáktól a kanyargós hegyi utakig. A teljesítményt a félelmetes CBR1000RR
Fireblade-sornégyese biztosítja (151,8 LE/111,6 kW csúcsteljesítményt ad le 11 000
fordulat/percnél és 104 Nm-t 9000 fordulat/percnél), méghozzá rövid áttételezésű váltóval.
Az új, nagy torziós merevségű hídvázhoz „nagy dugattyús”, fordított Showa SFF-BP
teleszkópvilla kapcsolódik, Nissin féknyergek lassítják a modellt.
A szuperkompakt, vetítőlencsés, LED-fényszórópár és a jellegzetes, szárnyakat mintázó
Hornet-tank már önmagában ámulatba ejtő, de az elölről hátrafelé radikálisan elvékonyodó
formaterv a látványos, minimalista stílusban fogant farokidommal és üléssel válik teljessé, s
persze lódarázsszerűvé. Mindennek a stíluselemként is szolgáló, új, feketére festett hídváz
ad kontrasztot, amelyhez térhálós, acél segédváz kapcsolódik. Fekete az erőforrás, a két
kerék, valamint a lengőkar is, ahogy az egy ultramodern géptől elvárható.
A minimalista megjelenés egyben prémium technológiákat rejt. Megemlíthetjük a
teljesítményleadást, a motorféket, az egykerekezés-gátlót és a HSTC-t szabályozó
üzemmódokat vagy az optikai ragasztással elállított 5”-os, színes TFT-műszeregységet, az
ingyenesen letölthető Honda RoadSync alkalmazást, akárcsak a Honda Automatikus
Vészvillogóját (ESS).
Akik még magasabb szintre szeretnék emelni a motorozás élményét, SP változatban is
megvásárolhatják a CB1000 Hornetet. A teljesítmény 115,6 kW-ra (157,2 LE), a
forgatónyomaték pedig 107 Nm-re nőtt, és az olyan csúcskategóriás futómű- és hajtáslánc-
elemek teszik ütősebbé, mint az állítható Öhlins TTX36 hátsó lengéscsillapító, a
szériafelszereltséghez tartozó gyorsváltó és a Brembo Stylem fék.