GSX-R1000-el indul a Suzuki a nyolcórás Endurance futamon

Napjainkban a Suzuki-t a franciaországi bázisú Yoshimura SERT Motul képviseli az Endurance sorozatban, Suzukában azonban a SUZUKI CN CHALLENGE gyári csapatként egy kísérleti GSX-R1000-rel indul a nyolcórás versenyen.

A tavalyi évhez hasonlóan (amikor az előkelő 8. helyen értek célba), idén is leadta a nevezését a Team Suzuki CN Challange, amely a Suzuki gyár azon projektje, amely a jövő fenntartható megoldásait keresi, megtartva a motorsport klasszikus értékeit.

A csapatot a Suzuki gyár alkalmazottai adják, és egy olyan kísérleti GSX-R1000-rel indulnak, amelyet a partnereikkel együtt a lehető legkörnyezetbarátabb módon állítják rajthoz. Így a hosszú távú versenyek a technológiai fejlesztésekhez fontos műszaki visszajelzéseket nyújtanak.

Ez az alábbiakat jelenti:

– A Total 100%-ban szintetikus, fenntartható módon előállított üzemanyagot szállít (tavaly 40%-ban bio üzemanyaggal mentek, ez tehát mindenképpen előrelépés lesz)
– A Bridgestone olyan versenygumikat szállít, amelyben megnövelték az újrahasznosított anyagok arányát
– A Motul bio alapú kenőanyagokat készít nekik
– A sárvédők lenszálas kompozitból készülnek
– A Sunstar környezetbarát féktárcsát és fékbetéteket készített a csapatnak
– Környezetbarát LFP akkumulátor kerül a motorba
– A Yoshimura környezetbarát titánból készít kipufogórendszert
– A csapatpólót 100%-ban újrahasznosított anyagból készíti el az RS Taichi

Az Endurance versenyeken megkövetelt magas minőségi és megbízhatósági elvárások az utcai motorjaink jövőjét is meghatározzák, amelyek egyúttal igazodnak a szigorú kibocsátási normákhoz is.

A versenysportban szerzett eredmények kiértékelésére, pedig ma is kiemelt figyelmet fordítanak a hamamatsui tervezőasztalokon.