A Toyota bejelentette, hogy a GR Corolla sportautó gyártása jövő évtől már nem csak Japánban, hanem az Egyesült Királyságban is zajlik. A japán cég 56 millió dollárt (kb. 8 milliárd jent) fektet be új gyártósor létrehozásába a derbyshire-i Burnastonban lévő üzemében.
A Toyota aktuális kínálatának egyik legvérpezsdítőbb modellje a GR Corolla, és jövő évtől már Európában is készül. Üröm az örömben azonban, hogy az értékesítés továbbra is elkerüli az öreg kontinenst. A háromhengeres, 1,6 literes, 300 lóerős turbómotorral szerelt kompakt erőgép igazi technológiai csúcsteljesítmény a Toyotától, hiszen a közúti sportautó minden porcikáját a műszaki igényesség hatja át. Mindkét tengelyre került például egy-egy Torsen önzáró differenciálmű, a vezetési élmény teljessége érdekében pedig hatfokozatú kézi váltó jár az autóhoz. A motorvezérlő elektronikát úgy programozták, hogy váltáskor gázfröccsel segítse a kapcsolást és ideális tartományban tartsa a turbómotor fordulatszámát.
Az összkerekes GR Corolla piaci bemutatását követően azonnal ikonstátuszba emelkedett. A GR rövidítés a Gazoo Racinget, a Toyota versenysportra és nagy teljesítményű sportkocsikra szakosodott leányvállalatát takarja. Ahol a modellt bemutatták, azonnal zajos sikert aratott, az USA-ban gyakorlatilag sorba állnak érte a rajongók. Ám a japán Motomachi üzem teljes kapacitással üzemel, így hosszú a várakozási idő a modellre. Éppen ezért döntött úgy a Toyota, hogy a Burnastonban meglévő szabad gyártókapacitást kihasználva orvosolja ezt a problémát.
Japán mérnökök érkeznek Angliába, hogy levezényeljék az GR Corolla gyártósorának beállítását, és átadják a különleges modell gyártásához szükséges szaktudást – a Toyota tervei szerint jövő nyártól már évi tízezer GR Corolla készül a szigetországban. Ez a mennyiség elegendő lesz a magas kereslet kielégítésére, ám ez csak az egyik jó hír a Toyota számára. A másik az, hogy ezzel a tízezres éves gyártási mennyiséggel a burnastoni Toyota-üzem is sokkal jobban használja ki saját kapacitását. Igazi win-win helyzet: a vevők álma gyorsabban valóra válik, a Toyota pedig hatékonyabban termel.
Nyilván sokan arra gondolnak, hogy ennek a döntésnek köze lehet az amerikai kormányzat új vámpolitikájához, ám nem ez a helyzet. A Toyota szempontjából ugyanis teljesen mindegy, hogy Japánból vagy az Egyesült Királyságból szállítja a GR Corollákat az USA-ba, mindenképpen számolnia kell a magasabb vámterhekkel. A Toyota úgy döntött, hogy a költségnövekedést nem hárítja át amerikai vásárlóira, hanem költségcsökkentéssel kigazdálkodja azokat.
A Toyota burnastoni gyára egyébként már három évtizede fontos helyszín a japán gyártó európai működésében. A Toyota Manufacturing UK (TMUK) 1992 óta működik, s ez volt a Toyota első létesítménye Japánon kívül, amely hibrid járműveket gyártott. Jelenleg is kizárólag hibrid modelleket állítanak itt elő; a sikeres Corolla-család ötajtós és kombiváltozata (Touring Sports), valamint utóbbi modell Suzuki emblémás testvérmodellje készül itt.