A stílus, kifinomultság, luxus, kényelem és teljesítmény új szintjét képviselő, néhány napja a Shanghaji Autószalonon leleplezett vadonatúj Lexus ES lesz az első akkumulátoros elektromos meghajtással is elérhető kivitel a modell történetében.
A vezető környezetbarát japán luxusautómárka mérnökei a nemrég világpremierjét ünneplő vadonatúj, nyolcadik generációs felsőkategóriás luxusszedán Lexus ES fejlesztésekor az Experience Elegant & Electrified Sedan (azaz „az elegáns és elektrifikált szedán élménye”) koncepciót tartották szem előtt, amelynek részeként az autó új technológiákat, fokozott kényelmet, a legmodernebb csatlakozási lehetőségeket és kiemelkedő biztonsági funkciókat kapott, így öregbítve tovább a modell globális hírnevét. A cél az volt, hogy az ES minden utas számára élvezetes legyen: a vezető esetében ezt a magabiztosságot adó vezetési élmény és a mindig elérhető online funkciók, míg a többi utas számára az első osztályú kényelem biztosítja. Az ES által már a kezdetektől biztosított kiváló tulajdonságokat a vezethetőség, a kényelem és a csendesség terén még magasabb szintre emelték.
Az új ES-ben két friss, a Lexus történetében először alkalmazott formatervezési elem debütál. A Bamboo Layering névre keresztelt betét fejlett nyomtatási technikákat és fényáteresztő technológiát alkalmaz, hogy az utastér hangulatvilágításával szinkronban lévő felületi megvilágítást érjen el. Emellett a szintetikus bőrön precíz dombornyomott mintázatot hoztak létre, amely szintén a hangulatvilágítással kombinálva tiszta és modern megjelenést eredményez. Az utastér minőségének szintjét tovább emeli a Mark Levinson Surround Sound System hangszóróinak optimális elhelyezése, amely háromdimenziós hangszínpadot, valamint a hang és a világítás harmonikus keveredését eredményezi az utastérben.
Az ES utasterének magas minőségét egy új Lexus technológia, a Hidden Tech kapcsolók támogatják. Ez az új megoldás a Lexus Omotenashi vendégszeretet elvét tükrözi, minimalista, nem feltűnő kialakítással, amely zökkenőmentesen illeszkedik az utastérbe. Amikor az autó nincs beindítva, a kapcsolók nem láthatók a műszerfal kárpitja alatt, ám amikor a vezető beindítja az autót, felvillannak és láthatóvá válnak. Miközben a kapcsolók az érintőgombok elegáns megjelenését nyújtják, a fizikai gombok által biztosított visszajelzést adják használatukkor.
Az ES 300h újratervezett öntöltő hibrid rendszerrel rendelkezik: a 2,5 literes soros négyhengeres motorral dolgozó hajtáslánc 201 lóerős (148 kW) csúcsteljesítményt produkál. Első- és összkerékhajtású változat is elérhető lesz ebből a kivitelből. Ez a hajtáslánc az európai piacokon (köztük Magyarországon) lesz elérhető, míg az európai régióhoz tartozó keleti országokban az ES 350h kínál majd hibrid hajtást. Ez szintén 2,5 literes benzinmotort használ, de 247 lóerőt (182 kW) kínál. Ebből a kivitelből ugyancsak elérhető lesz első- és összkerékhajtású változat is.
A hibrid akkumulátort is továbbfejlesztették a nagyobb teljesítmény érdekében. A rendszer egyedi vezérlési logikát használ, hogy az erőteljes gyorsulás és az üzemanyag-hatékonyság optimális kombinációját biztosítsa. További előny, hogy az erőforrás megnövelt merevsége segít elnyomni a rezgéseket, ami hozzájárul az utastér csendesebb és kifinomultabb légköréhez.
A modell történetőben először bemutatkozik a fejlett és kimagaslóan hatékony tisztán elektromos meghajtás az ES 350e és 500e akkumulátoros elektromos változatokban. Két akkumulátoros elektromos ES változat lesz elérhető: az elsőkerék-hajtású ES 350e modell 224 lóerős (165 kW), míg az összkerékhajtású ES 500e, 343 lóerős (252 kW) csúcsteljesítményt kínál. Mindkettő kihasználja a Lexus elektrifikáció terén szerzett fejlett szakértelmét, hogy teljes mértékben kiaknázza az új Lexus globális K platformjában rejlő lehetőségeket, beleértve az új eAxle szerkezetet, amely a teljesítményvezérlő és a transaxle egységet is integrálja. Új kialakításuk könnyű, kompakt felépítést kínál, amely segít optimalizálni az utas- és csomagteret. A nagy kapacitású akkumulátor a padló alatt helyezkedik el, ami csökkenti az autó súlypontját.
Az ES 500e a Lexus DIRECT4 intelligens elektromos összkerékhajtási rendszerével van felszerelve. Ez biztosítja a hajtási nyomaték elosztásának folyamatos vezérlését mind a négy kerékre, a vezetői beavatkozások és az útviszonyok függvényében. Ez 100:0 és 0:100 között változhat a gyorsulást, a kerekek sebességét és a kormányzás szögét figyelő érzékelők adatai alapján. Ez egyszerre biztosítja a menetstabilitást és a kiváló vezetési élményt.