A Honda e utódja meggyőző válasz az elektromos városi autózás kérdéseire

 

 

Megfizethető és praktikus, elektromos keicar az európai piacra? Oh, igen, jöhet!

Abban nincsen semmi meglepő, ha felbukkan egy apró keicar a Hondától a japán piacon. Akkor viszont érdemes felkapni a fejünket, ha ezt történetesen megautóztatják a goodwoodi Festival of Speeden, ugyanis ez a modell európai debütálására utalhat. Most így került elő a Hondától a Super EV Concept névre hallgató miniautó, ami Honda e formai jegyekkel, ám sokkal hagyományosabb, igazi keicar kasznival pörkölne a versenytársak most debütáló, megfizethető apróságainak orra alá, amilyen a Hyundai Inster vagy a Renault Twingo.

Technikai részleteket egyelőre nem ismerni, de a Honda elárulta, hogy egy olyan kicsi, megfizethető villanyautót szeretnének, amit élmény vezetni. Ez lehetne a belépőszint a Honda új villanyos kínálatába, ugyanis az eddig látott 0 szériás koncepciók sokkal prémiumabb vonalat vittek. Mintegy 7 új villanyautót tervez bemutatni a Honda a következő években, amik nagy része egy padlólemezre, azonos akksikra építene. Eddig inkább kényszerből, a távolból közelítették meg a tisztán elektromos szegmenst, ennek most vége lehet. Mi több, Toshihiro Mibe, a Honda vezérigazgatója úgy nyilatkozott az Autocarnak, hogy „a társadalom most kezd elmozdulni a kezdeti szakaszból a széleskörű elterjedés felé, szóval eljött az idő, hogy komolyabban fektessünk az EV stragtégiánkba.”