A Honda a hibrid technológiájának a 25. éves évfordulóját ünnepli a Prelude Concept
európai debütálásával, és ezzel együtt megerősítette, hogy a gyártásba kerülő modell
visszatér a régióba. Az első nyilvános megjelenésének a július 11. és 14. között
megrendezésre kerülő Goodwood Festival of Speed ad otthont.
A koncepció modell tavalyi, Japán Mobilitási Kiállításon való bemutatását követően immár
biztos, a Prelude tökéletes egyensúlyt teremt a lenyűgöző vezetési élmény és a kiemelkedő
hatékonyság között – megtestesítve ezzel a Honda hosszú távú elköteleződését az
elektromos autózás iránt egy stílusos és dinamikus csomagba bújtatva.
Az eredeti Prelude 45 évvel ezelőtt jelent meg Európában, és 5 generáción keresztül,
egészen 2001-ig jelentett egyet a Honda csúcstechnológiájával – az autózás borzongató,
szinte felülmúlhatatlan és nagy teljesítményű megtestesítőjeként. Az új méltó utódja lesz az
elődmodellnek, hiszen, a hibrid hajtáslánc mellett, a stílus és kifinomultság lenyűgöző
elegyét ígéri.
A prelude szó előjátékot vagy bevezető előadást jelent a zenében. Ez lesz a prelúdiuma
azon jövőbeli modelleknek, amelyek egyrészt megtestesítik a Honda megingathatatlan
sportos gondolkodásmódját, másrészt ékes példája a „Joy of driving” azaz a "Vezetés
öröme" életérzésnek az összes európai vásárló számára.
Tomoyuki Yamagami, a Honda Motor főmérnöke és kiemelt projektvezetője így nyilatkozott
erről: „Az új Prelude nem pusztán a folyamatosan fejlődő hibrid történetünk legújabb
fejezetét jelenti, hanem e technológiánkon végzett 25 éves kutatás és fejlesztés eredménye
is. Sikerült elérnünk, hogy az elektromos vezetés hatékonyságának és környezetvédelmi
előnyeinek a volán mögött átélt izgalmas élménnyel való tökéletes harmonizálása révén ez a
típus megőrizze „sportos” DNS-ét így, a még jobb vezetési élmény segítségével, új színt
vigyünk a hétköznapokba. A Prelude emellett a hibrid hajtáslánc jelentőségét is bizonyítja az
elektromos autózásra való áttérésünk a stratégiájában, ami kulcsfontosságú lépés azon
eltökélt tervünk megvalósításában, hogy 2040-re az új gépjárműeladások 100%-át a teljesen
elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás modellek tegyék ki.”
A hibrid meghajtás 25 éve
A forradalmi Insight kupé első, európai tömeggyártású hibrid modellként való 1999-es
bevezetése óta a Honda negyed századnyi szakértelemre tett szert e meghajtás terén. A
márka azóta úttörő szerepet játszik a benzines-elektromos erőátviteli rendszer
fejlesztésében és olyan típusok sorát dobta piacra, amelyek a legsimább, legkényelmesebb
és legköltséghatékonyabb átállást tették lehetővé a felhasználóknak az elektromos
autózásra.
Az Insight megjelenését követően a Honda 2003-ban bemutatta a Civic IMA-t, amelynél a
még gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztás érdekében a fokozatmentes sebességváltót
(CVT) 1,3 literes, négyhengeres i-VTEC motorral és 20 LE-s villanymotorral párosította. Hét
évvel később megjelent a CR-Z, amelybe a Honda egyedi IMA párhuzamos hibrid rendszere
mellé egy 1,5 literes benzinmotor és egy kézi kapcsolású sebességváltó került, ideális
egyensúlyt teremtve a lenyűgöző vezetési dinamika és az üzemanyag-takarékosság között.
2011-ben a hibrid Jazz a Honda IMA hibrid rendszer kompakt jellegének köszönhetően
továbbra is a tőle megszokott gyakorlati előnyöket tudta nyújtani, köztük a Magic Seats
Ülésrendszert és a 300 literes csomagteret. Öt évvel később az NSX bevezetésével
megjelent a szuperautó szegmens műszakilag legfejlettebb összkerék meghajtású hibrid
hajtásláncú típusa.
Napjainkban a Honda fő gépjármű-választéka – a Jazz, a Civic, a HR-V, a ZR-V és a CR-V –
elektromos meghajtásra is képes, melyekben az e:HEV hajtáslánc dolgozik. Az EV, a hibrid
és a belső égésű motoros meghajtás között – a járművezető közreműködése nélkül –
zökkenőmentesen váltó, fejlett erőátviteleiknek köszönhetően e típusok mindegyike
tökéletesen ötvözi az egyszerű kezelhetőséget az élvezetes vezetési élménnyel és a
rendkívül versenyképes hatékonysággal a kedvező károsanyag-kibocsátási mellett.