Különleges év 2024 a Hondacustoms.com számára, hiszen 16 átépített Honda
motorkerékpár méretteti meg magát a honlap szavazásán, no meg a Wheels and Waves
fesztiválon Biarritzban. A rekord számú nevező 9 országból érkezik, és vélhetően igen nagy
hatással lesz a közönségre, akárcsak a korábbi évek átépített Hondái.
2020-ban a svájci Brivemo Motos által épített Africa Four CRF1000R nyert – a CB1000R
alapokon nyugvó különlegesség magabiztosan győzedelmeskedett a
www.hondacustoms.com voksolásán. Egy évre rá, 2021-ben a portugál Mototrafa
büszkesége, a CB650R Fenix végzett az első helyen, míg 2022-ben a szardíniai székhelyű
Motocicli Audaci alkotása, a Maanboard fantázianevű Honda CMX500 Rebel ragadta
magához a trófeát. 2023 a minimotorok, ilyenformán a portugál Tamara Alves
(@tamara_aalves) és a szintén portugál Art On Wheels Garage (@artonwheelsgarage) éve
volt, hiszen az általuk épített Dax Furiosa vívta ki az elsőséget.
A való életben és a digitális térben egyaránt kiírt versenyt évente rendezik meg, s egyre
népszerűbb a motorosok körében. Erről tanúskodik, hogy 2023 nyarán közel 21 ezer –
Honda minimotorokra leadott – szavazat futott be a Hondacustoms.com honlapon, ami 41%-
os növekedést jelent az előző évhez viszonyítva.
Erre a sikerre építkezik a 2024-es viadal, melynek középpontjában a scramblerek stílusában
fogant, A2-es jogosítvánnyal is vezethető, soros, kéthengeres erőforrással felszerelt CL500
áll. Ez a sokoldalú, roppant szórakoztató gép nemcsak a pilóták, hanem a motorépítők
körében is igen kedvelt, ugyanis konstrukciójából fakadóan lehetőséget ad a művészeknek,
hogy szabadon, saját elképzeléseiknek megfelelően formálják át, illetve tegyék egyedivé –
követve a Honda tervezési irányelvét: Fejezd ki önmagad!
A motorok a francia tengerparton, június 12. és 16. között esedékes biarritzi Wheels and
Waves fesztiválon gördülnek először a nagyközönség elé, ezt követően kerülnek fel a
Hondacustoms.com honlapra. Itt a felhasználók leadhatják szavazatukat kedvenc
átépítésükre, tovább letölthetik a motorokról készült telefonos és PC-s háttérképeket.
A Honda Customs weboldal angol, francia, német, olasz, portugál és spanyol nyelven
olvasható. Kezdődjön hát a szavazás… és győzzön a legjobb!
A 2024-es FELHOZATAL
Enduro 500 – Spanyolország
A spanyol Stilmoto kereskedés a motorozás és a latin terepgépek aranykorát idézi fel a szív
húrjait pengető Enduro 500-zal. Üzemanyagtartályának szemet gyönyörködtető fényezése,
magasra emelt első sárvédője, jellegzetes fényszóró-burkolata és rajtszámtáblája mellett
kézzel készített alkatrészeinek sokasága és Arrow kupifogódobja borzolja a kedélyeket.
Cherry Lady – Spanyolország
Klasszikus vonalaival és emblémáival egyértelműen a kilencvenes évek 750-es Hondáinak
állít emléket a – márka története és hitvallása előtt is tisztelgő – Cherry Lady. A látványos
gép a Honda Motorsport Las Rozas de Madrid igen tapasztalt munkatársainak kezei között
öltött formát, s ezúttal nem megrendelésre készült, hanem saját ötleteiket valósították meg.
A részletmegoldások között olyan ínyencfalatokat találunk, mint az IXIL kipufogó, a Drag Bar
kormány, a minimalista irányjelző, a prémium színvonalú, piros cérnával varrt nyereg, a
RedMoto tükör, a Michelin Anakee abroncs és a Candy Red fényezés.
CL501R – Spanyolország
A CL501R-nek életet adó Honda Moto Centre Leon művészeit az Egyesült Államokban
olyannyira kedvelt flat track stílus hozta lázba. Mindazonáltal arra törekedtek, hogy tökéletes
egyensúlyban legyen a teljesítmény, a használhatóság és a vagány megjelenés, így csupa
elsőrangú összetevőből rakták össze motorjukat. Ezt bizonyítja a két gáztöltésű hátsó
rugóstag, a radiális fékfőhenger, a fémszövettel burkolt fékcső, valamint a kézzel készített
hűtőradiátor és láncvédő burkolat is.
Moonground – Portugália
Dolgozni csak szépen! Tudják ezt a Moonground (szabad fordításban: holdfelszín) alkotói,
nevezetesen a portugál Garonda műhely szakemberei is, így elképesztően igényes,
minimalista stílusban fogant motorkerékpárt hoztak össze, ami minden terepen és persze
bolygón otthonosan mozog. Bandázsolt leömlőjével, magasra húzott kipufogódobjával és
agresszív mintázatú, bütykös abroncsaival alighanem a földön kívülieket is ámulatba ejti.
Oceans’ Track – Franciaország
Az amerikai flat track gépek és a kaszkadőrmotorok, azaz stunt bike-ok stílusa talált
egymásra a francia Ocean Motos műhelyében. A frigyből született Ocean's Track alapját
természetesen egy CL500 adja, de számos fontos változtatást fedezhetünk fel rajta. A piros
váz és lengőkar, az arany kerékgarnitúra, a szuperszéles, kormányvég-tükrökkel felszerelt
kormány, a LED vetítőlencsés fényszóró, a rajtszámtartó és a szóló ülés egyaránt
mágnesként vonzza a tekinteteket.
@Oceane_motos_officiel @hondamotofr
CL500 Digger – Franciaország
A Chave motos által készített CL500 nem más, mint tisztelgés a nyolcvanas évek
nagyágyúi, azaz a Honda XL és XR sorozat egykori tagjai előtt. Az off-road stílus
tökéletesen passzol a Wheels and Waves fesztivál hangulatához – a CL500 Digger maga a
pozitív rezgés! A magasra emelt első sárvédő, a fényszóró-napellenző, a rajtszámtábla, a
térdvédő, a retró faridom, a teljesítményre hangolt kipufogó és az aranyszínű kerékszett
kétségtelenül az élet napos oldalára csalogatja a szemlélőt.
CL500 Charade Spirit – Franciaország
Még egy adag off-road a Charade Motótól, méghozzá egy kis flat trackkel megfűszerezve. A
Charade Spirit háromszínű fényezése a Honda legismertebb klasszikus stílusjegye, s bizony
remekül illik az agresszív terepgumikhoz, az oldalra helyezett rajtszámtáblához, a
térdvédőkhöz és a magasra húzott, egydobos kipufogórendszerhez.
Az AZ Moto egyedi, sárga-cseresznyevörös színben pompázó CL500-asáról a hetvenes
évek street scramblerjei juthatnak eszünkbe. A semmihez nem fogható kaliforniai
életérzéshez az új hátsógátló-pár és a magasra húzott kipufogódob is hozzájárul.
Izerumi – Franciaország
Mintha a japán fantasy-regényekből gördült volna elénk a Starbike Honda idomok nélküli
szépsége. Gyönyörűen festett üzemanyagtartályáról szinte képtelenség levenni szemünket,
miként a minimalista stílusban fogant farrész, a barna nyereg és a selyemfényű kipufogódob
is magával ragadó látvány.
A Poseidon Project – Egyesült Királyság
A Poseidon Project (magyarul Poszeidón Terv) a dél londoni Doble Motorcycles csapatának
keze munkáját dicséri. Különleges koncepciója az óceán szépségét és erejét hivatott elénk
tárni, ezért egyedi festésű vázat, üzemanyagtartályt és idomokat, barna bőrrel borított
nyerget, valamint megannyi a tengerkék, illetve -zöld alkatrészt kapott. S hogy honnan a
tengeri kötődés? Nos, a Doble Motorcycles munkatársai elkötelezettek a természetes vizek
megőrzése mellett.
Sterrato 500 – Olaszország
A Unit Garage ügyes kezű szerelői megmutatták, hogy egy jó adag képzelőerővel és néhány
Eredeti Honda Kiegészítővel milyen csodálatos eredmény érhető el. A Sterrato 500 a Honda
nagy sikerű terepmotorjai előtt tiszteleg, ezért is kapta a Sterrato, azaz Földút nevet.
Magasra emelt első sárvédője, jellegzetes fényszóró-burkolata, térdvédői, bőrülése, Öhlins
hátsó felfüggesztése és bütykös abroncsai egészen különleges megjelenéssel ruházzák fel.
Terra Battuta 500 – Olaszország
A Unit Garage a hosszú távú utazások tökéletes célszerszámává is tette a CL500-at. Terra
Battuta 500 névre keresztelt szépségük egy stílusos, nagy szállítókapacitású mindenes, amit
számos tartozékkal láttak el, hogy még könnyebb és szórakoztatóbb legyen a kalandozás.
Szálcsiszolt, alumínium sárvédője, motorvédő kerete, táskarögzítője, feketére eloxált
csomagtartó konzolja, magas szélvédője, integrált GPS-tartója és bütykös gumija mindenkit
felfedezőútra csábít.
CL Surfer – Németország
Nem véletlen a névválasztás, hiszen a frankfurti márkakereskedés, a Honda Center által
készített CL500 kifejezetten a biarritzi szörfparadicsomban rendezett Wheels & Waves
fesztiválra készült. Ezüstmetál tankja és sárvédője, kék díszcsíkja, csutkakormánya, új
kipufogója és feltűnő, barna bőrülése egyértelműen a hullámlovasok ízléséhez igazodik.
Flat Track 500 – Belgium
Az amerikai flat track gépek mintájára készült Flat Track 500 az első belga nevező a
Hondacustoms.com honlapon. Szép és céltudatos, akárcsak az igazi flat track
versenymotorok, s természetesen villámgyorsan haladhat vele a szerencsés pilóta, hiszen
nemcsak lenyűgöző fényezésű üzemanyagtartályával hódít, hanem Öhlins hátsó gátlószett,
merevített hátsó villa, egyenes kormány, különleges kerékgarnitúra, erősebb hátsó fék,
alacsonyabbra engedett kipufogó és módosított segédváz teszi hatékonyabbá.
Alpina 500 – Svájc
A Meister Engineering a Honda Switzerland 50 éves fennállását ünnepli a legszebb európai
országokra utaló formajegyekkel látványosabbá varázsolt Alpina 500-zal. CB-stílusú
tankjával, lecsupaszított segédvázával és minimalista nyergével igencsak kilóg a nevezők
sorából.
Bunker imPrint – Törökország
Üdvözöljük a nemzetközi versenysorozat legújabb indulóját, a Törökországból érkező
Bunker Custom Cycles csapatot és kortárs stílusban fogant, ámde retró stílusjegyeket is
felvonultató café racerjüket, a CL250-re épülő Bunker imPrintet! Az üvegszállal megerősített,
3D nyomatással készült félidomzat, a hasvédő és az üléstakaró a megnyerő küllemért felel,
míg a CB250R-től átvett, fordított első villa és a radiális féknyereg a motorozási élményt
fokozza.