Vissza a hírekhez


    
    Tarolt a Suzuki a magyar piacon

A Datahouse új autó-eladási statisztikái alapján 2018-ban  19 292 Suzuki személygépkocsit regisztráltak Magyarországon, ami az összes forgalomba helyezett személyautó 136 601 darab 14,1229% százaléka volt, szemben az előz évi 13,04 százalékkal. Vezetik a hazai személygépkocsi piacot.

A teljes piac 17,5 százalékkal bővült, ezen belül a japán gyártó mennyiségre 27,24 százalékkal, s ezzel a növekedéssel húzta felfelé a személygépkocsi-piac eredményeit.

A 2015 tavaszán bevezetett és a 2018 szeptemberében megújult Vitara 21,8 százalékos szegmens-részesedésével vezette a sport-szabadidő (SUV) kategóriát és ezzel együtt a személyautók mezőnyét az elmúlt esztendőben is. A modellből 2018. január 1-je és december 31-e között 11 127 -et regisztráltak.
Jól teljesített a középkategóriában a másik itthon gyártott modell, az SX4 S-CROSS is, amely egyre kedveltebb mind a privát, mind pedig a flotta vásárlók körében. Az év végéig összesen 4982 kelt el belőlük Magyarországon, így 13,05 százalékos piacrészesedéssel a 2.helyen áll a C szegmensben.
A teljes személyautó piacon a TOP 3 modellben élen a Vitara, 3. helyen pedig az S-CROSS áll.


A kereskedelmi szempontból kiemelkedően sikeres esztendő eredményei a Magyar Suzuki értékelése szerint azért is adhatnak külön okot a büszkeségre, mert a 2018-ban életbe lépett, új emisszió-mérési eljárás hatásaként átalakuláson ment keresztül az európai és természetesen a hazai autógyártás is. A szigorítás következményeként az év utolsó negyedében csökkent a forgalomba állított autók száma az Európai Unióban az egy évvel korábbi adatokhoz képest.
 

 

 



MTI Hírfelhasználó


 





 

 


Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.telefonszám: (+36 1 457 7100), honlap: www.nmhh.hu
A weboldal tulajdonosa a Starbox Média Kft. (3300 Eger, Trinitárius út 1.)