Vissza a hírekhez


    
    A TOYOTA EURÓPAI ELADÁSAINAK A FELE MÁR HIBRID

Az európai újautó értékesítések növekedési ütemének kétszeresével, 6%-al bővültek a Toyota és prémium márkája, a Lexus európai eladásai az első negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest. A látványos siker egyértelműen a két márka környezetbarát, városi forgalomban akár 50-70%-ban tisztán elektromos üzemben, fogyasztás és károsanyagkibocsátás nélkül közlekedő öntöltő hibrid elektromos modelljeinek sosem látott népszerűségével magyarázható. A világ legzöldebbnek tartott autógyártója így két márkájával 560.000 új autó értékesítésével 5%-os piaci részesedést ért el Európában, amelyeknek immár 46%-át tették ki a hibrid eladások. Ezzel a Toyota és a Lexus új hibrid értékesítései rekordot is döntött a kontinensen, a január és június között gazdára találó 257.000 hibrid elektromos Toyota és Lexus ugyanis 23%-os bővülést jelent a tavalyi rekord első félévhez képest. A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójának tartott, nem mellesleg a piac legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját (világszerte 35, Európában 16 modell) jegyző Toyota és Lexus 2018-as év első félévében összesen 560.000 új autót értékesített é Európában, vagyis 6 százalékkal többet, mint tavaly ilyenkor, amivel a vállalatcsoport piaci részesedése 5%százalékra növekedett a kontinensen. A látványos sikerben meghatározó szerepe van a dízel meghajtástól drasztikusan elforduló európai magán és flottavásárlóknak köszönhetően az a kontinens újautó piacán tapasztalható minden korábbinál gyorsabb zöldülési tendenciának.

A Toyota és a Lexus így a tavalyi év azonos időszakához képest 23 százalékkal, 257,000 darabra növelte külső töltést nem igénylő hibrid elektromos modelljeinek értékesítését: a hibridek így a japán autógyártó összesített európai eladásainak 46%-át teszik ki, NyugatEurópában pedig még ennél is magasabb, 58% ez az arány. A Toyota C-HR sikeres bevezetése magabiztosan indította a 2018-as évet. Különösen figyelemre méltó, hogy a Toyota C-HR vásárlóinak több mint 85 százaléka ezzel a modellel váltott hibrid autóra. Az erős első féléves eredményhez a Yaris Hybrid, az Auris Hybrid és a RAV4 Hybrid is hozzájárult, hiszen mindegyik modell rekordszintű értékesítéseket könyvelhetett el.

A Lexus értékesítési eredménye 7 százalékkal javult. A márka eladásainak átlagosan 62 A sajtóközlemények, nagyfelbontású fotók és videók letöltéséhez látogasson el a https://media.toyota.hu/ oldalra. www.facebook.com/toyotahungary www.facebook/lexushungary százalékát – Nyugat-Európában pedig 99 százalékát – tették ki a hibrid hajtású modellek, így a Lexus erőteljesen hozzájárult a vállalat hibridjeinek sikertörténetéhez. Az immáron 8 hibrid hajtású modellt kínáló Lexus stabilan őrzi – sőt folyamatosan erősíti – pozícióját a hibrid elektromos prémium márkák piacán. “Nagy öröm számunkra, hogy sikeres elektromos stratégiánknak köszönhetően ilyen remek eredményt értünk el az első félévben. Hibrid kínálatunkban jelenleg 16 különféle Toyota és Lexus modell szerepel, és ezek az autók teszik ki eladásaink 46 százalékát. Arra számítok, hogy a 2018-as esztendő továbbra is erős év marad a Toyota számára, olyan időszak, amikor látványosan növeljük értékesítésünket, ezen belül pedig különösen a hibridek eladásait.” – fogalmaz Dr. Johan van Zyl, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.

 

 



MTI Hírfelhasználó


 





 

 


Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.telefonszám: (+36 1 457 7100), honlap: www.nmhh.hu
A weboldal tulajdonosa a Starbox Média Kft. (3300 Eger, Trinitárius út 1.)