Egész Ázsiát átszelő túrára indult a két kalandmotoros Kormos László és Kőszegi László. Kormos László Európa szinte minden országában megfordult már, de Ázsia területei sem ismeretlenek a számára, Kőszegi László pedig a pályamotoros éveit követően csöppent bele a kalandmotoros életbe. A túrára a Magyar Suzuki Zrt. támogatásával a két bátor kalandornak Fekete Edvárd a Suzuki regionális motoros divízió vezetője és Fleischer Jefte a Suzuki regionális marketing managere adta át a speciálisan átépített V-Strom1000XT motorok kulcsait.
A cél Japán, de hogy miért pont Ázsia? Egy másik közös szenvedély, a harcművészet kapcsán ismerkedett meg a két motoros, akik ezt követően számos közös túrán vettek részt Európa és Afrika szerte. Mindketten V-Strom 650-esekkel teljesítették a túrákat, amelyek a legjobb választásnak bizonyultak számukra, hiszen közösen már több százezer kilométerrel a hátuk mögött a világ egyik legmegbízhatóbb túra-endúrójaként tartják számon motorjaikat, amelyek soha nem hagyták cserben őket.
Korzika és Szardínia majd a Nordkapp és Afrika Nyugati partjai: Marokkó, Mauritánia, Szenegál, Gambia és Bissau-Guinea után eljött az ideje Ázsia közös felfedezésének. A harcművészet, mely mindkettejük életének szerves része egészen a Japán partokig, a harcászat őshazájáig csábítja a két motorost, ahová már két új V-Strom 1000XT motorok nyergében indultak el. A választásuk kérdés nélkül az új V-Strom 1000XT ADVENTURE csomaggal elérhető motorkerékpárra esett, mivel most rendkívül kedvezően csupán 200.000 Ft-ért vásárolható hozzá a gyári dobozszettek és konzolok, ami tökéletes útitársuk lesz abban, hogy hamarabb és nagyobb biztonságban jussanak el a kitűzött célokig! A Magyar Suzuki Zrt. budaörsi bázisáról indultak útnak, ahol a Suzuki-s múltjukról kérdeztük Laciékat:
Kormos László: „Egy fiatalkori fellángolástól vezérelve vettem egy Suzuki GSX 400 Katanát. Szicília meghódításának. Fiatalságomnak és tapasztalatlanságomnak tudhatom be a költségek elszámolását illetve, hogy ennek köszönhetően csak Jesolo-ig jutottunk. A tudatosabb motoros években már egy V-Strom 650-es lett a hű társam az utakon. Amikor időm és párom engedte róttam az utakat és csak gyűltek a kilométerek. Európa szinte minden országába megfordultam, felkeresve a hegyeket, völgyeket, hajtűkanyarokat, nevezettességeket, beleértve Európa legtávolabbi pontjait is. Túráink során olyan országokat érintünk, amelyeknek a kultúrája, természeti adottsága jellegzetessége, merőben más, mint hazánké. Ilyenkor az ember egy időutazáson is rész vesz. Nem számoljuk a napokat, nem nézzük az időt, csak próbáljuk átadni magunkat minden pillanatnak. Hiszem, hogy ezért találták fel a motorozást. Azt mondják, aki nem motorozik, annak nehéz megmagyarázni, mi miért is szeretjük!? Talán nem is kell megmagyarázni, de ha a túránk beszámolóját majd meghallgatva, elolvassa, és a képeket megnézi bárki, talán egy szikrát tudunk gyújtani bennük ahhoz a lánghoz, ami bennünk ég ilyenkor.”
Kőszegi László: „Egy Suzuki GSX-R750 SRAD-al kezdődtek az igazi motoros évek, persze a bátorságot kisebb esés követte, de a motor megjavítása és a sebek begyógyulta után több ésszel, kellő körültekintéssel váltam motorossá, így aztán folyton azzal mentem mindenhova. 2003-tól beleszerettem a pályamotorozásba, ahol sok sikerült rengeteg tapasztalatot gyűjtenem. és több alkalommal sikerült dobogóra is állnom. Miután megismertem Kormos Laci barátomat, elhintette nekem a túrázás élményeit, így a GSX-R után vásároltam egy V-Strom 650-est, hogy elinduljak vele életem első hosszabb túrájára. Teljesen más élmények fogadtak itt, mint a pályán, de megkedveltem hamar. A korábbi évektől eltérően nem gumi melegítőt és pálya idomot vettem a motoromra, hanem markolat fűtést és henger zsákot. Van egy érzés aminek azóta is a rabja vagyok: Eljutni messzi helyekre, ahova csak nagyon kevesen indulnak el, ahol szinte már út is alig van…, és végül olyan embereket megismerni ezáltal, akiket másképp soha nem ismernék meg. Egy új világot megismerni, amihez jó sokat kell motorozni.”
Az indulást követően Ukrajna irányába és Kijev érintésével motoroznak Oroszország felé, majd cél mihamarabb Kazahsztánba érni. Itt már az utaknak és a távolságoknak megfelelően több időt fognak eltölteni, majd mire keresztülmotoroznak az országon, több ezer kilométerrel fog gyarapodik a km-óra állása. Ismételten Oroszországba érintésével, haladnak tovább a Mongol határ felé, amelyet már mindketten nagyon szeretnének látni.
„A mások által írt beszámolókra hagyatkozva, ha azoknak csak a fele igaz, már önmagában is érdekes és gyönyörű lehet az ország.” – Kormos László
A Góbi sivatagot és a Mongol fővárost, Ulánbátort is maguk mögött hagyva folytatják innen a túrát, Szibériába (újra Oroszországba) lépve, hogy elérjenek Vlagyivosztokba. Ha a terveik szerint haladnak, akkor a kilométeróra számlálója több mint 13.000 km fog mutatni az eddig megtett távolságra, amit 33 nap alatt terveznek teljesíteni.
Tovább is van, de még jobb, ha követitek a túrát a fényképes és videó beszámolókon keresztül, illetve élő GPS jelek alapján nézni is tudjátok, hogy épp merre tartanak srácok:
https://www.facebook.com/BudapestTokio
Mi pedig sok sikert és rengeteg élményt kívánunk a túrához!
|