Vissza a hírekhez


    
    Rendelhető a Mercedes-Benz legnagyobb csillaga, az új Actros

Második szintű autonóm vezetési képesség, távolság és sávtartó,
valamint táblákat - akár egyszerre többet is - felismerő rendszerek,
visszapillantó tükör, helyett Mirror Cam rendszer, a napszakhoz, és a
tevékenységhez illő hangulatvilágítás. Az új Mercedes-Benz  Actros ezekkel, és
emellett több tucat más műszaki, digitális innovációjával méltán pályázhat
a nyerges vontatók királyának képzeletbeli címére. Kovács Péter a Pappas
Magyarország Mercedes-Benz új tehergépkocsi értékesítési vezetője
elsőként nekünk mutatta be a Mercedes Actros-t, amelynek jövőbeli sofőrjei
tényleg egy elegáns és kényelmes Mercedes-Benz  luxuslimuzín hangulatát,
felszereltségét kapják tehergépjárművükben. A világsajtóban nemrégiben
bemutatkozott új Mercedes Actros már rendelhető Magyarországon a Mercedes-Benz
Pappas Autónál.


- A Mercedes-Benz nem csak beszél a jövőről és koncepcióautókat épít, hanem
tartja magát ígéreteihez és meg is valósítja azokat. Ezért az új Actros
bemutatásához a következő mottót választották: „Mások csak beszélnek róla.
Mi létre is hoztuk: az új Actros”- meséli Kovács Péter. Hozzátette: több
mint 60 forradalmi újítás található az új futurisztikus nyergesvontatóban,
mely érinti a hajtáslánc bizonyos elemeit és a vezetőfülke design-t is.
Kovács Péter úgy fogalmaz: "az új Actros az első teherautó mely része a
digitális, autonóm és intelligens jövőnek a globális tehergépjármű
gyártásban."

A Pappas Auto Magyarország Mercedes-Benz új tehergépkocsi értékesítési
vezetője egész listát sorol ezekről:
- Az új Actros teljesen digitális, multimédiás műszerfala 4 kijelzőből áll
összesen.
−Két 15”-os kijelző a MirrorCam-hez (tükörkamera)
−Egy szériában 10”, extrafelszereltségként 12”-os elsődleges kijelző a
menetdinamikai adatok megjelenítésére a megújult Touchpad-es kormánykerék
mögött
−Egy 10”-os másodlagos kijelző a jobb oldalon a logisztikai feladatokhoz
és a vezetőfülke kiegészítőinek irányítására, amely így olyan, mint egy
modern otthon.

Kovács Péter kiemelte: az új az elektronikus rögzítőfék integrált HOLD
funkcióval és az egy
gombnyomásra aktiválható, vontatmánystabilizáló asszisztens is. Míg az új
Remote Online applikációval a vezetőnek lehetősége van a jármű
irányítására. Ez olyan, mint egy modern multifunkciós kulcs, okostelefon
formájában. Ahhoz pedig, hogy az okostelefonok töltése és adatkapcsolata a
járművel még tökéletesebben működjön, új USB-C csatlakozók kerülnek alkalmazásra.
Szintén különleges, hogy a jármű két Bluetooth jel feldolgozására is képes,
így a vezető a céges
és a privát készülékét is egy kezelőfelületen irányíthatja ami szintén
javítja a sofőr komfortérzetét és javítja az otthoni kapcsolattartás
lehetőségét.
Szintén új opció a mobilkészülékek vezeték nélküli töltése is. A készüléket
az induktív felületre helyezve a jel egy külső antennán keresztül
továbbítódik, melynek hatására a vétel jelentősen javul.
Mint megtudtuk, a motor beindítása a kormány mellett jobbra található gomb
megnyomásával
történik, azonban mostantól a kulcs a zsebünkben maradhat.
- "Voltaképp kár,mert az Actros új kulcsa kifejezetten szép." Kovács Péter
a prémium személyautókhoz hasonlatos minőség rézékeltetésére viccesen
megjegyzi: "az egyetlen különbség az új E-osztály kulcsához képest Actros
esetében,hogy nem tudjuk a kulccsal a csomagtartót kinyitni :-) Ezzel a
gombbal
ehelyett opcionálisan az indulás előtti világításkontroll végezhető el."

Talán a leglátványosabb jövőbe mutató Actros újdondág a MirrorCam
(tükörkamera), amelynek új funkciói tényleg lenyűgözőek:
Ennek számos praktikus és kézzelfogható előnye van, amelyeket Kovács Péter
szinte vég nélkül sorolja:
-Közel korlátlan látótér az A-oszlopon keresztül előre és oldalra,
jelentősen lecsökkent holtterek.
-Jobbra kanyarodáskor a kameraszoftver "Panning" funkciója digitálisan
leköveti a vontatmányt, ezáltal a vontatmány vége folyamatosan látható a
virtuális „tükörben”.
-A bal kijelzőben beállítható segédvonal segítségével a jármű vége
pontosan
meghatározható, így annak segítségével egy rakodórámpa centiméter pontos
megközelítése egyszerű feladattá válik. Ehhez új vontatmány
csatlakoztatásakor csak annak hosszát ill. nehéz látási viszonyok esetében
a képernyő fényerejét kell beállítani.
-A Panning-funkció tolatás és manőverezés közben a pótkocsi oldalait a
jobb láthatóság érdekében felnagyítva fogja mutatni.
-További úgynevezett határvonalak segítik a kijelzőkben a mögöttes
forgalom
könnyebb megítélését, ez biztonságosabbá teszi az előzési manővereket is.
Természetesen a már ismert kanyarodási asszisztens (opció) kijelzései is
helyet kaptak a kijelzőben.
-A MirrorCam további előnye, hogy a kamera nem érzékeny a szennyeződésre.
Míg a hó és a latyak az oldalsó ablakokat és a hagyományos tükröket
beboríthatja, addig a kamera
tiszta marad és biztosítja a vezető számára a kiváló láthatóságot.
-A MirrorCam akkor is aktiválható, ha a gépkocsivezető a vezetőfülkében
éjszakázik. Például már behúzta a függönyöket és ellenőrizni szeretné,
hogy mi történik a szerelvény körül. A MirrorCam az ágy melletti kapcsoló
segítségével egyszerűen bekapcsolható (opció).

Az Actros kamioncsaládnál gazdaságossági szempontból forradalmi újítás volt
a PPC (Predictive
Powertrain Control (= előrelátó hajtáslánc vezérlés ) amit már 2012
bemutatott a Mecedes.
A PPC alkalmazásával akár 5 % -kal csökkenthető a jármű
tüzelőanyag-fogyasztása az autópályán. A jármű GPS és 3D térképanyagok
segítségével egy elektronikus horizontot alkot (2 km-t előre) és ezáltal
képes a tempomat sebességet és a sebességváltó-vezérlést is az adott
körülményekhez igazítani.
- "Az 5. generációs Actrosnál a PPC minden eddiginél széleskörűbben lesz
alkalmazható. Hogy miért, arra Kovács Péter magyarázata ad választ:
- A 3D térképek az összes utat tartalmazzák, nem csak
az autópályákat és országutakat. Emellett kanyaríveket, kereszteződéseket
és
sebesség releváns közlekedési táblákat is. Ezzel a PPC használható lesz
településközeli és regionális környezetben is – jelentősen
gazdaságosabban, mint az adott útszakaszt nem ismerő gépkocsi vezetővel.
Kovács Péter kiemeli: ilyenformán az új PPC ezáltal akár további 5 %-os
fogyasztáscsökkentést is eredményez
az országutakon is! Ez pedig azt jelenti, hogy mostantól akár egy belföldes
Arocs-ügyfél is 5 %-os
fogyasztáscsökkenést érhet el, és természetesen egy távolsági szállítást
végző is
profitálhat a rendszerből

A PPC továbbfejlesztése, a MirrorCam által biztosított aerodinamikai
előnyök és a hajtáslánc további optimalizálása miatt autópályán is akár
3% tüzelőanyag spórolható meg.
•Az oldalsó fülkelégterelők új konkáv kialakítása tovább javítja az
aerodinamikát. Az
üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében az eddigieknél hosszabb hátsó
hídáttétel is széria lesz.
Kovács Péter emlékeztetett: 2001-ben a Mercedes-Benz volt az első
tehergépjármű gyártó, aki
távolságszabályozós tempomatot kínált a járműveihez, a rendszer neve
Telligent követésitávolság szabályozó tempomat volt, használatával a
vezetőt érő stressz csökkenhetett.
- "Ezt követően 2006-ban piacra dobtuk az első vészfékasszisztenst - Active
Brake Assist
1 néven. Most az 5. generációnál járunk az Active Brake Assist 5-tel (ABA
5), és képesek vagyunk teljes fékezéssel lassítani a járművet akár mozgó
személyek esetében is a városi forgalomban 50 km/h sebességig, a vezető
beavatkozása nélkül. A rendszer kamera és radarszenzorok együttműködésével
működik"-magyarázza.
Hozzáteszi: "Emellett a forradalmian új Active Drive Assist segítségével az
új, 5. generációs Actros tartja
nemcsak a követési távolságot, hanem most már a forgalmi sávot is.
A radar- és kameratechnológia továbbfejlesztésével és a rendszerek
együttműködésével pedig az Active Drive Assist-tal először nyílik lehetőség
a részben autonóm vezetésre. Ezen kívül elérhető a Táblafelismerő
asszisztensrendszerünk is, mely
hozzájárul a közúti közlekedés biztonságához és a szabályok betartásához.
A kijelzőn akár 2 közúti jelzőtábla is megjeleníthető párhuzamosan. A
felismert táblák közé tartoznak a sebességkorlátozás, előzési tilalom és
annak vége és a veszélyt jelző táblák."

Természetesen a Mercedes Benz nem csak a műszaki innováció, de a kényelem, a
dizájn és az elegancia terén is korszakalkotót alkotott az új Actrossal.
- "Azért, hogy a gépkocsivezetők otthonosabban érezzék magukat, a belső
megvilágítást is átdolgozták: két új fényforrás kapott helyet a
mennyezetben három funkcióval:
olvasólámpa, belső világítás és éjszakai fény, most kék színben.
Extra felszerelésként rendelhető a hangulatvilágítás, melynél a belső
világítást LED-ek, az indirekt fülkemegvilágítást spot és fénygyűrűk
biztosítják két színben, az éjszakai fény kék, a hangulatfény pedig ámbra
színű, továbbá fénnyel működő „ébresztés” funkció is elérhető.
Továbbra is elérhető extra felszereltségként a Hangulatvilágítás
„Vezetéshez“ és „Pihenéshez“ funkciója, mely a hangulatvilágítás mellett a
vezetőfülke pihenőrészét is indirekt fénnyel világítja meg" - magyarázza
büszkén Kovács Péter, aki hozzáteszi:
"A külső megjelenést tekintve az Actros kontúrjait finomították tovább.
Elsősorban eltűntek a visszapillantó tükrök (MirrorCam). Ez
tagadhatatlanul markáns változás.
Másodsorban pedig kiemelt figyelmet fordítottunk a fényhatásokra. Itt
láthatják a fényszóróban lévő új LED nappali menetfényt és helyzetjelzőt.
Az „Extra Line“ felszereltségi szint esetén további kiegészítő
helyzetjelzőket alkalmazunk, és része a csomagnak pl. a talajra vetített
Mercedes csillag is, ami tovább erősítheti a legendás márkaidentitást,
márkahűséget a vásárlókban, akik gyakran teher és személyautó esetén
egyaránt a varázslatos csillagos márkát, a Mercedest-Benzt választják.


 

 

 



MTI Hírfelhasználó


 





 

 


Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.telefonszám: (+36 1 457 7100), honlap: www.nmhh.hu
A weboldal tulajdonosa a Starbox Média Kft. (3300 Eger, Trinitárius út 1.)