Vissza a hírekhez


    
    A Peugeot bemutatja környezettudatos plug-in hibridjét

Az új motorok a PEUGEOT 3008, valamint az új PEUGEOT 508 és 508 SW eddigi motorkínálatát egészítik ki. A HYBRID és a HYBRID4 (4x4) motor 2019 őszétől lesz elérhető az új PEUGEOT 508, illetve az új PEUGEOT 3008 modelleken.

A PEUGEOT-tól megszokott vezetési élmény új hajtásmódokkal gazdagodik, és a 100%-ban elektromos ZEV, a hatékony 4x4 (HYBRID4), a dinamikus Sport és a sokoldalú hibrid üzemmódnak köszönhetően fokozott élvezetben és új impulzusokban lesz részünk.

A technológia egyszerű, használata magától értetődő, és korlátlan szabadságot biztosít: szabadon dönthetünk, hogy országúti, városi vagy outdoor körülmények között használjuk az autót, szabadon választhatunk a két- vagy négykerék-meghajtás, a 225 vagy a 300 lóerő, az ötajtós, az SW vagy a SUV változat között, és szabadon kipróbálhatjuk mind a 4 vezetési módot.

A két új motor konkrét bizonyítéka annak az eszménynek, amelyet a PEUGEOT a korlátokat nem ismerő, izgalmas és hatékony közlekedésről vall. #UnboringTheFuture.

„PLUG-IN HIBRID motorjaink tökéletes összhangban vannak a márka által vallott értékekkel: csak megerősítik az intenzívebb érzékszervi élményekre vonatkozó ígéretünket. Az új kínálattal egyszerű dolgunk van: az ügyfelek továbbra is egy PEUGEOT-t fognak vásárolni, de választhatnak, hogy a használati szokásaiknak megfelelően milyen motortípust kérnek hozzá!”

Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója

PLUG-IN HIBRID technológia
Az egyre gondtalanabb és kellemesebb jövő első bizonyítékaként a PEUGEOT bemutatja PLUG-IN HIBRID motorjait: a benzines HYBRID és HYBRID4 motorokat.

A fejlesztésnél élenjáró technológiák sokaságát alkalmaztuk, melyek egyszerűen és a felhasználó számára is átlátható módon kapcsolódnak össze.


Benzinmotor

Az 1,6 l PureTech benzinmotor egy kettős üzemmódú generátort és egy speciális hűtőegységet kapott. A motor teljesítménye a HYBRID esetében 180 LE, a HYBRID4 esetében 200 LE lett.

 

Villanymotorral ellátott, új automata sebességváltó

A PureTech motorhoz a PEUGEOT PLUG-IN HIBRID motorjaihoz kifejlesztett, új 8 fokozatú e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission – 8 speeds) automata sebességváltó társul.

A sebességváltóhoz kapcsolódó villanymotor az első tengelyen 110 LE/80 kW teljesítményt fejt ki.

Az elektromos és a belső égésű motor közötti optimális és észrevétlen váltások érdekében a hagyományos változatok nyomatékváltóját egy többtárcsás olajfürdős tengelykapcsoló váltotta fel. Az említett módosítások hatására 60 Nm-rel nőtt a nyomaték, ami fokozott reakciókészséget eredményez.

 

Villanymotorral ellátott hátsó futómű

A HYBRID4 változaton az összkerékmeghajtás biztosítása érdekében a többlengőkaros hátsó futóműnél – változatlan helykínálat mellett – egy inverter, egy 110 LE/80 kW-os villanymotor és egy reduktor került beépítésre. 

 

Lítium-ion akkumulátor

A nagyfeszültségű (300 V) lítium-ion akkumulátor a HYBRID és a HYBRID4 változatokon egyaránt a második sor ülései alatt kapott helyet.

Az akkumulátor kapacitása kiváló: 11,8 kWh (HYBRID) és 13,2 kWh (HYBRID4) között mozog. Ilyen kapacitás mellett tisztán elektromos üzemmódban a WLTP(2) szabvány szerint akár 50 km is megtehető (NEDC(1) ciklus szerint 60 km).

A tisztán elektromos hajtás előnyeinek maximális kihasználása érdekében az alapértelmezett üzemmód – amikor csak az akkumulátor töltésszintje lehetővé teszi – a zéró kibocsátás üzemmód. A 100%-ban elektromos közlekedés 135 km/h sebességig lehetséges, onnantól működésbe lép a belső égésű motor.

 

Hatékony funkciók – újfajta élvezet
Új Brake funkció

A vezető a Brake funkció aktiválásával a fékpedál lenyomása nélkül is le tudja lassítani a gépjárművet. A motorfékként működő funkció többek között az akkumulátor töltését is lehetővé teszi, például lejtmenetben. Drive üzemmódban a Shift and Park by wire vezérlésű automata sebességváltó váltókarját hátranyomva lehet a Brake funkciót bekapcsolni. A második nyomásra a funkció kikapcsol.


 

Új elektronikusan vezérelt fékrendszer

A tisztán elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótáv növelése érdekében a magas energiahatékonyságú i-Booster fékrendszer fékezéskor vagy a gázpedál felengedésekor energiát termel vissza (ez az energia a belső égésű motoroknál általában elvész). Az i-Booster a hagyományos változatokon megszokott vákuumszivattyú helyett egy elektromos szivattyút foglal magában.


Új e-SAVE funkció

Az e-SAVE funkciónak köszönhetően akkor utazunk elektromos üzemmódban, amikor csak akarunk. A funkció segít felkészülni a helyzetre azzal, hogy bizonyos elektromos hatótávot tartalékol (10 km, 20 km vagy akár a teljes feltöltés erejéig). Az érintőképernyő e-SAVE menüjéből könnyen elérhető funkció a beprogramozást követően a tartalékolt hatótávolsággal (km) egyetemben kijelzésre kerül a műszeregységen. A tisztán elektromos hajtás kapcsolásához a kívánt pillanatban csak ki kell választani a kapcsolón a Zéró kibocsátás üzemmódot.

 

Egyszerű és gyors akkumulátortöltés
A töltési idő maximum:

8 óra hagyományos aljzatról (3,3 kW-os, 8 amperes töltő),
4 óra Green’up® típusú megerősített csatlakozóról (3,3 kW-os, 14 amperes töltő),
és kevesebb mint 2 óra Wallbox használata esetén (opciós 6,6 kW-os, 32 amperes töltő).
A töltésszint egyszerű és gyors leolvasása érdekében a töltőaljzatot egy fénysor veszi körül. Az áramforrásra való csatlakozást követően különböző színek jelzik, hogy hol tart a töltés.

A töltőnyílás diszkrét módon a bal hátsó sárvédőn (a hagyományos üzemanyagtöltő nyílással átellenben) helyezkedik el. A töltőkábelt a csomagtérpadló alatt kialakított helyen tárolhatjuk.

 

Új élményeket tartogató vezetés
A műszaki örökségére méltán büszke PEUGEOT a motortípustól függetlenül mindig ugyanolyan intenzív és intuitív vezetési élményt nyújt ügyfeleinek.

Az új PEUGEOT PLUG-IN HIBRID motorokkal azonban a vezetési élmény is megújul, és többek között az új hajtásmódoknak köszönhetően teljesen új benyomásokkal szolgál.

Az exkluzív vezetési módok más-más élményben részesítenek:

csendes és tisztán elektromos ZERO KIBOCSÁTÁS üzemmód,
az összes rendelkezésre álló energia mozgósításával lenyűgöző teljesítményre képes SPORT üzemmód,
sokoldalú használatot biztosító HYBRID üzemmód,
fokozott meghajtást eredményező 4WD üzemmód (PEUGEOT 3008 HYBRID4),
a HYBRID üzemmódot az elektronikusan vezérelt felfüggesztés kényelmével társító KOMFORT üzemmód (új PEUGEOT 508 HYBRID).
A tisztán elektromos közlekedés lehetősége az akkumulátor töltésszintjétől függően mindegyik üzemmódban adott.

A HYBRID és HYBRID4 motorok rendkívül komoly műszaki tartalommal rendelkeznek, és az általuk biztosított vezetési élmény is garantált. A rendszer ergonomikus, a vezetés könnyű és magától értetődő.

 

Felvillanyozó vezetés a PEUGEOT i-Cockpit® jóvoltából
Az oroszlános márka védjegyének számító PEUGEOT i-Cockpit® nap mint nap inspiráló és intuitív vezetési élménnyel szolgál. A fokozott ellenőrzés és a könnyebb használat érdekében módosult az érintőképernyő és a digitális műszeregység. 

 

Digitális műszeregység

A hibrid változatokhoz tervezett PEUGEOT i-Cockpit® a vezetéssel kapcsolatos információkat (vezetési mód, energiaszint-mérő, elektromos üzemmódban rendelkezésre álló hatótávolság stb.) a vezető látóterében jeleníti meg.  A vezetőhely továbbra is tetszés szerint konfigurálható és személyre szabható.

A digitális műszeregység jobb oldalán a fordulatszámmérő helyett egy teljesítménymérőt találunk, mely három könnyen azonosítható zónára oszlik:

ECO: a leginkább energiatakarékos vezetéshez,
POWER: a dinamikus teljesítményt előtérbe helyező lendületesebb vezetéshez,
CHARGE: kijelzi az akkumulátor töltésével járó energia-visszanyerési fázisokat (elsősorban a gázpedál felengedésekor).
 

A műszerek két oldalán két szintmérő került elhelyezésre: az egyik az üzemanyagszintet, a másik a villamos energia szintjét mutatja. A megtehető kilométerek száma az egyes szintmérők alatt olvasható. 

Az aktuálisan érvényes vezetési mód kijelzése folyamatosan látható, hogy szükség esetén azonnal módosítani lehessen.

Az akkumulátor töltési fázisaiban mindvégig rendelkezésre állnak a következő adatok: a visszanyert energiával megtehető távolság (km), az akkumulátor visszanyert töltésszintje (%), a töltés gyorsasága (elektromos kilométer) és a teljes feltöltöttség eléréséig hátralevő idő (óra és/vagy perc).

 

Érintőképernyő

Az érintőképernyőn is külön menü foglalkozik a hibrid működéssel. Az alábbi adatokat tartalmazó oldalak az egyik billenőkapcsolóval közvetlenül is elérhetők:

energiaáramlási diagramok a hibrid rendszer üzemállapotának szemléltetésére,
fogyasztási statisztikák az elektromos és a hagyományos fogyasztás elkülönítésével,
speciális navigációs információk:
a hagyományos benzinkutak mellett az elektromos töltőállomások kijelzése a szolgáltatóegységek (POI) között,
a tisztán elektromos hajtás hatósugara,
az elektromos + hagyományos hajtás hatósugara.
A légkondicionálónak szentelt oldal az utastér elektromos előtemperálása funkcióval bővült, mely lehetővé teszi az utastér lehűtését vagy előfűtését (a külső hőmérséklettől függően).

 

Csatlakoztatási szolgáltatások: My Peugeot alkalmazás

A maximális gyorsaság érdekében a MyPeugeot mobilalkalmazás tartalmát is fejlesztettük. Mostantól az akkumulátortöltés távolról is aktiválható, figyelemmel kísérhető a töltés előrehaladása és a gépjármű aktuális töltésszintje, beprogramozható az utastér előfűtése vagy -hűtése, és bárhol és bármikor kiértékelhetők a gépjármű üzemanyag- vagy áramfogyasztási adatai.


A HYBRID4 és HYBRID motorok 2009 őszétől lesznek elérhetők a PEUGEOT 3008, illetve az új PEUGEOT 508 és 508 SW modelleken.


 „A PEUGEOT PLUG-IN HIBRID motorok kivételes lehetőséget nyújtanak arra, hogy a márka a PEUGEOT 3008, illetve az új PEUGEOT 508 és 508 SW gazdag motorkínálatát tovább bővítse. Egyben arra is módot adnak, hogy az ügyfelek egy nagyteljesítményű 3008 AWD-t vagy egy hatékony és még különlegesebb vezetési élményt nyújtó 508-at (limuzin vagy SW) vásároljanak.”


 

PEUGEOT 3008 GT HYBRID4: Bárhol, bármikor megállja a helyét
A HYBRID4 változattal a PEUGEOT 3008 SUV új dimenzióba lép, és a PEUGEOT szériamodellek körében soha nem tapasztalt teljesítményre tesz szert. A prémiumváltozat négykerék-meghajtású, és 300 LE/220 kW leadására képes.

Ezt egy 200 LE/147 kW-os PureTech motor és két – a jármű első, ill. hátsó részében elhelyezett, egyenként 110 LE/80 kW teljesítményű – villanymotor párosításával sikerült elérni.

0-ról 100 km/h sebességre 6,5 másodperc alatt gyorsul az autó. Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a tisztán elektromos üzemmódban mért hatótávolság pedig a WLTP(2)szabvány szerint 50 km (az NEDC(1) szabvány szerint  60 km).

A 4WD üzemmód országúton és nehéz terepen jobb meghajtást és tökéletes tapadást biztosít: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton a teljesítmény egyformán oszlik el a négy keréken.

A PEUGEOT 3008 HYBRID4 a kiváló teljesítmény és a négykerék-meghajtás mellett a piac egyik legalacsonyabb CO2-kibocsátásával büszkélkedhet: az emissziós érték a49 g/km-t sem éri el (WLTP(2) szabvány szerint mérve).

A hátsó utasok kényelméről az új többlengőkaros hátsó futómű gondoskodik. Beépítésével semmit sem csökkent a rendelkezésre álló hely, és a csomagtartó kapacitása is változatlan maradt.  

 

 

A HYBRID4 motor egyedül a GT változaton áll rendelkezésre, melyet exkluzív, Gréval szürke Alcantara® kárpit és Oak szürke érett tölgy dekorelemek díszítenek. Az új PEUGEOT 508-ról már ismerős új vezetéssegítő rendszerek között üdvözölhetjük a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív sebességszabályozót és a sáv közepén tartó asszisztenst. 


A HYBRID4 változatot a bevezetés után néhány hónappal egy 225 lóerős (165 kW) kétkerék-meghajtásos változat követi majd: ez a HYBRID, mely egy 180 LE/132 kW-os Puretech motor és egy 110 LE/80 kW-os villanymotor kombinációja.


PEUGEOT 508 és 508 SW HYBRID: hatékonyságban verhetetlen
Az új PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID modelleknél a 180 lóerős/132 kW-os PureTech motor egy 110 lóerős/80 kW-os villanymotorral egészül ki, amitől a meghajtott jármű maximális összteljesítménye 225 lóerőre/165 kW-ra nő.

Az új PEUGEOT 508 és 508 SW modelleken alkalmazott HYBRID motor fejlesztői még intenzívebb érzetekre törekedtek. A rendkívül hatékony, kevesebb mint 49 g/km WLTP(2) szerinti CO2-kibocsátással büszkélkedő motor üzemeltetési költségei is csökkentek.

A 11,8 kW/h kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban 40 km-es WLTP(2) szerinti hatótávval rendelkezik (az NEDC(1) szabvány szerint a hatótáv 50 km).

A hajtáslánc elhelyezésekor a tervezők nem ismertek kompromisszumot: a helykínálat változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 l a PEUGEOT 508-on és 530 l a PEUGEOT 508 SW esetében).
 

 

 



MTI Hírfelhasználó


 





 

 


Felügyeleti szerv: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.telefonszám: (+36 1 457 7100), honlap: www.nmhh.hu
A weboldal tulajdonosa a Starbox Média Kft. (3300 Eger, Trinitárius út 1.)